Guldhund

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Ingela Karlsson - 11 augusti 2011 13:00

I dag var det apportering som var på agendan.- Planerade lite till sent i går kväll i sängen om dagen.


Hade blivit lite påfyllnad. Ville ha 6 ekipage men jag tror det blev 9! Det är inte kul att säga nej så då sa jag ja i stället! Haha


Alla var superduktiga. De var skeptiska till mitt upplägg, men jag övertygade dem alla att prova. Och ALLA var supernöjda och alla förare fick sin hund att göra det vi gjorde! Deet är helt underbart med apporteringen. Att få se hunden från att vägra ens snegla på den, stå och tigga om at få ta upp den!


De var superduktiga!


Jag fick frågan om jag  kunde hoppas in och döma Bronset med i kväll innan föreläsningen. 
Ja sa jag men vi ska upp på ett fjäll först...


Och detta med fjäll... Jag är så satans höjdrädd. Och vi skulle åka lift upp... Grattis till mig.... Lyckliga jag.... eller inte.....


Sagt och gjort. Jag svepte tre glas o´boy..... med lite annat mumma i.... 


Sedan var det att dra sig mot liften.... Hade skräck för att sätt mig på den där saken. Men liftkillen sa det var inte farligt, det är så roligt, det kommer gå bra.... Mmmm visst säkert....


Upp kom vi i alla fall efter diverse gungningar, hack och annat som känns i en lift.... Herregud.


Däruppe så gick vi och tittade på naturen. Grisarna var med. Ja våra rese grisar menar jag då.


De fick äta lingon...


Vi var inne i cafeet och fikade, kollae puben där grisarna tog sig en slurk.....


Sedan med tiden skulle vi visst ned med....


Som tur var det bra med O´boy.... Kom väl på den där apparaten.

Ned åkte vi med diverse skakningar, stopp och gungningar. Hualigen...


När vi  kommer ned säger liftkillen: Du ser du överlevde, det var väl inte så farligt?

Hrmf.. lätt för honom att säga!


Ja jag överlevde med nöd och näppe i alla fall! Endast för Oboyen...


Grabbarna har fiskat en del i veckan och fått upp regnbågslax eller forell??? Den grillade vi och det var sååå gott. Duktiga grabbar.


Vi var även nere i Sälen och shoppade lite idag.


Sedan tillbaka för att döma KM.


Sedan en foderföreläsning blev det med.


Ja denna dag försvann den med!

Ovido - Quiz & Flashcards