Guldhund

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Ingela Karlsson - 19 augusti 2011 21:30

I går satt jag ett antal samtal med kommunen.


Sams dagar skulle se ut så här. 4 dagar i veckan: 06:20-16:45 eller 17:45= 10,5 eller 11,5 timma. Varav dryga 7 timmar i arbete. Resterande tid är reser eller väntetid! Kanon bra gjort av SKITKOMMUNEN.

1 dag i veckan 6:20-15:45 eller 16:45.


Om lärarna släpper dem tidigare alla dagar så hinner de med den tidiga bussen, om inte får de vänta en timma.


Inte ens vi vuxna har dessa dagar! För sedan ska de motionera sig, ha fritidsintressen och hinna med alla läxor. Har inte ord för dem


Jag frågade om de inte kunde samarbeta med Östgötatrafiken. Men nej se det gick inte för det har de försökt med i så många år.

Ja men min tanke är ju då att de borde kunna anpassa det efter deras tider. För om barnen kunde börja 08:30 eller 08:35 knde de åka med en buss som går cirka 07:50 och precis hinna ned! Men det finns inte skolskjutsar till.


Men det de inte kan räkna ut som jag lyckats med och jag är inte direkt en smart människa. Är att om de får låg och mellanstadiet att börja 8:10, så kan alla barn åka i en och samma buss på morgonen, och tänk vad pengar de skulle spara på det!


Men för att räkna ut det måste de ju lägga ned tid på våra landsbygdsbarn och det kan ju inte vara bra, de bor ju inte i Valdemarsvik! Id...er!


Jag frågar henne om hon tycker detta är rimligt för dem. Hon säger bara att ja det är så det är. Jag går i taket! Hur dumt får man svara på en skala 1-10????

Så mon nästa fråga är att vi ska bara acceptera detta? Ja svarar hon,  det är så samhället ser ut i dag! 

Jag skulle kunnat str... henne! Tur hon inte var i samma rum!


Hon tjatar om att det inte finns pengar till det ena och det andra i den här frågan. Så jag säger att ja men ni har pengar till att bygga ngt nytt skit  där nere. ( Kom inte ihåg exakt vad det var).

Ja svarar hon det är inte från samma kassa! Ja men för helvete det är ju samma pengar det kommeri från. Och vad är viktigast! Att ungarna har det bra eller att den där kommunben får ngt nytt att skryta med!?

Lägg då lite mer pengar till en kassa för våra landsbygdsbarn!

Hon säger med: Jag förstår det låter lite konstigt. Konstigt svarar jag det låter ju helt sjukt! Att ett bygge är viktigare än en dräglig skolgång för våra barn, vår framtid!


Jag sa åt henne att jag kommer aldrig och jag menar aldrig att acceptera det här. Jag kan gå till Aftonbladet eller vad som helst för att uppmärksamma hur kmmunen behandlar barnen i landsbygden. Och det var ju inte nödvändigt tyckte hon... Som om jag skulle bry mig om det!


Jag säger till slut att jag kommer kolla på andra alternativ. Ja gör det säger skatan och så får vi ta ställning till det.

Ja det har ni nog inget val till tänkte jag i mitt stilla sinne.


Jag är så arg och frustrerad!

Och varför slåss inte föräldrarna för det här? Är det bara jag som tycker det är hemskt? Varför accepteras det bara??


Jag råder er till att flytta barnen! Denna skitkommun är en SKITKOMMUN med stora mått mätt!


Det har alltid varit så att alla pengar ska gå till Valdemarsvik, Gusum och Ringarum ska bara dra in skatt till dem men inte få ngt åter.  Se bara på badhuset.


Bara de får lägga ned det i Gusum så kommer det att byggas ett i Valdemarsvik, det är jag övertygad om, för det finns det pengar till. Att bygga ett helt nytt i ställt för att renovera och sköta det som redan finns. För det ligger ju helt fel placerat enligt de där inkompetenta id.......!


Låter jag arg? Ja det är jag. Jag ber om ursäkt för mitt språk. Men lider ni av det så läs det inte!


Ovido - Quiz & Flashcards