Guldhund

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Söderköpings Kommun

Av Ingela Karlsson - 20 augusti 2011 21:45

I går efter torsdagens uttag med Valdemarsviks kommun har jag varit i kontakt med Söderköping.


Jag blev runt kopplad tills jag hamnde hos rektorn på Ramunder.

Jag berättade exakt om hur kommunen hanterade våra ungdomar. Hur de resonerade, hur villiga de var att göra det drägligt för landsbygdsbarnen.

Han tyckte inte det lät bra! Han heller.


Han berättade lite och sa att Sam var välkommen måndag morgon. Det var samling 08:10 och de slutade runt 10:30-11 någon gång!


Jaha säger jag lite snopen. Men att papper och det inte är klart då säger jag. Det fixar sig säger han. Det är klart han ska gå här första dagen!


Älg i Sälen... dålig bild... dålig fotograf = Jag


Ringde kommunen med en gång och sa som det var. Hon fick inte en chans att säga nej eller tänk över det här. För jag talade snabbt om för henne vad som kommer ske om de inte släpper honom omgående!

Jag sa ett par väl valda ord om kommunen, deras bemötande, deras sätt att hantera ungarna, deras tider och lite annat. Jag tror hon var glad att slippa fler samtal från mig under kommande 3 år!


Och jag kände mig så glad och lättad! För Sams skull!


Sams åsikt i det här kanske ni undrar över. Allt det här har skett i samråd med vad han vill. Han har velat byta skola förut men vi har sagt i från.

Han är nu superglad och få gå där. Och jag tror det kommer bli bra. 

Han har redan kompisar där, Linus där. 

Vi har mera folk som rör sig åt det hållet om man behöver hjälp med skjuts eller så. Nätverket är större däråt om man säger så!


Så var det klart.


Sam och Viska firar Viskas födelsedag!    


I dag kom vårta vanliga internet i gång. Skönt att inte behöva låna runt....


I går gjorde jag smet och la i hop smörgåstårtor. Mamma fyller år i dag! Så vi har haft lite överraskningsfest hos syrran. Hon blev jätteglad och var så nöjd. Lite släkt och vänner var där. Fina mamma! Det gläjder mig att se henne så pigg och glad!


Safira, Agnes och Zlatan har ju kommit till huset. Och alla tre har gått ut och alla tre har kommit in! Lättnad!


Ulla kom till huset så nu är skräcken här.... Hihi


Nu kräftskiva i Mixdala! See you!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards