Guldhund

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Saknar

Av Ingela Karlsson - 25 augusti 2011 01:15

VI saknar ännu Gulleben. Nu har han varit borta 1,5 dygn. Gillar inte det här. Med tanke på att räven går här och stryker om nätterna, tom på trappen...


Annars har dagen bestått i att köra Sam till bussen, stressa hem för att fixa lite. Förskringsbolaget kom klockan 9 med Pelle. Jag hann vara med en stund sedan hade jag ett möte. Efter mötet. Hem rasta och styra med alla 11 hundarna. 


Efter det for jag med tre av hundarna till Marie på rehab. Fick ett samtal om att hon undrade om jag ville komma med hundarna för att testa det nya. Hon ville se olika hundar och så.

Och det är klart vi ställer upp på det! Jag har ju 3 olika individer som hon säkert kan ha intresse.


Det var en upplevelse. Skoja klarade det bäst. N ike hatar underlag. Så hon tyckte det var jobbigt, men helt ok sedan.

Viska tyckte inte det var ok alls. Men vi gick ut en runda när Kennelmamma kom för att prata och så lite. Sedan in igen för ett varv och det gick bättre då.

Skoja kan inte trava. Hon är en stor galoppör.... Men efter ett tag gick det riktigt bra så hon travade en bra stund.


Duktiga tjejer. Men det är festligt att Nike som är så stenhård och tuff, är rädd och larvig med ett löpband? Och trappor man kan se igenom! Haha Medans lilla Skoja är starkare där.

Viska blir starkare bara hon förstår det. Jag vet hur hon fungerar. Hon kommer troligen gå bäst på det hela i slutändan, minst komplicerad av dem.


Efter det for jag till Åtvidaberg för att kolla på lydnad.

Hade ju fem hundar som stod för LP varav 3 nådde ända fram.


Grattis till alla otroligt fina rundor!!! Jag är så stolt över er alla. 


Resan från Lin köping till Åtvidaberg var en egen resa....

 
 
adelia

adelia

7 september 2011 21:22

Den där resan från Linköping Åtvid den skulle ha filmats...hm vi säger inget mer;)Den tävlingen i Åtvid har jag nu förträngt!
kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

8 september 2011 08:14

Hrmf... tur den inte gjorde det, och i så fall utan ljud..... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards