Guldhund

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Vilken jäkla smäll!

Av Ingela Karlsson - 30 augusti 2011 10:00

Haha jag ler när jag tänker på det.

I går em frös jag så jag tände upp i kaminen. Satte mig under en filt i soffan en stund med en kopp hett te.


Nike, Skoja, Luzzan och Witch ligger i soffan. Molle i en bädd och Viska under bordet.

Rätt som det är smäller det på min vänstra sida som en bomb!

Jag kikar på hundarna i reflex. Viska smög i väg lite sakta och de andra rörde knappt en fena.

Men jag blev så jäkla skiträdd. Vad var det som small? Belv stendöv på vänster öra.


Jag satt och glodde på tv:n, den var ju hel så det var inte den. Kaminen såg helt ut så det var väl inte den. Jag kröp ned på golvet och kröp omkring för att jag var rädd kaminen skulle explodera vid en ev nästa smäll. Jag var som ett frågetecken verkligen, fönstren var hela, det fanns inget som var paj! Då hittar jag massa plastdelar på golvet.... Hrmf....

Letar efter fler.... ute i matrummet hittar jag orsaken....


Tändaren.


Jag hade lagt tändaren på kaminen.... Resten kan ni räkna ut själva!


Herregud säger jag bara!


Jag skrattade i min ensamhet så jag vred mig. Av både skräck och för att jag såg mitt eget agerande spelas upp.


Vilken syn.... Så nu gömmer Andreas allt med gas i....


Jag hör fortfarande väldigt illa på vänster öra...


Idag har det vallats. Har gått bra med dem alla. Skoja fick göra mycket delningar i dag. Plockade upp flock fint. Är nöjd med henne i dag blev ett par korta pass för henne.


Efter det hämtade jag hundarna som varit hos mamma. Och tog en promenad som vanligt med dem. Älskar skogen.

Jag saknar att inte kunna gå lika länge, men så är det med en Guldhund i familjen!

De får fin kropp av det i alla fall som de far. Jag ser stor skillnad på när vi går mycket på fält som vi gör under sommaren då det ska vara lugnt för alla mammor och barn. Så ser man hur de förändras i kroppen muskulärt under hösten då man är mer i skogen.

Fascinernade.


Till middag blev det älgbiff och potatis i ugn. Gott.


Sedan var det kurs med ett gäng. En bra och rolig kurs.

 
 
Ingen bild

carina och Atena

9 september 2011 18:57

Oh, vad jag skulle vilja varit med och sett dig när det smällde, måste verkligen ha varit en härligt syn, haha. Kramiz

Ingela Karlsson

9 september 2011 23:57

Haha ja speciellt när jag ålar omkring på golvet.... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards