Guldhund

Alla inlägg den 2 september 2011

Av Ingela Karlsson - 2 september 2011 08:45

Jag avskyr verkligen att vara sjuk. Jag är bortskämd med att väldigt sällan vara det. Det brukar reta familjen när de blir sjuka... men jag klarar mig.


Men i går när vi la oss kände jag mig illamående. Mådde kymigt.


Var upp ett par gånger på natten och trodde jag skulle få kräks. Ont i kroppen, varje led kändes som den var trasig. Hrmf....

På morgonen gick jag inte upp. Utan Andreas gick upp.


Vi skulle dela lammen igen. Och jag måste ju vara med då jag är den enda som har den kollen på individerna.

Så jag släpade mig upp och åkte bort. Varje steg var hemskt.


Katta var med och hade med sig Fajt så han fick jobba lite med.


De var tröga att få i hop. Men in kom de. Alla delades. Jag satt på en stol och skrev och styrde.... hihi


De andra jobbade och det gick fort som sjutton. Var bara en snabb hälskokontroll på dem och dela dem i två grupper.


Det gick bra i alla fall.


Mamma lagade mat åt oss. Så vi gick in det. Men jag smet in och la mig i sängen en stund. Sedan tog jag med en filt och satte mig på altan och frös.


Sedan hem. Var helt väck. La mig att vila, och sov i 4,5 timma.... Herregud vad tid man sover bort!!!!!!! Jag avskyr det!


Men kände mig lite piggare så jag fick ner en macka. 


Detta blev en gnällblogg och det är inte ofta.


För det är så tråkigt med folk som alltid gnäller. Man är trött, har ont här och där, orkar inte, allt är trist, dag efter dag samma sak.

Jag försöker att inte irritera mig för det är ju valfritt att läsa. Men man kan ju undra vad en del människor har för liv om man bara har det så? Väldigt fattigt liv kanske? Och att orka vara så negativ?


Nej jag ska rycka upp mig!

Ovido - Quiz & Flashcards