Guldhund

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Ingela Karlsson - 4 september 2011 10:45

I dag var man uppe med tuppen igen.


Kvällen i går var trevlig. Hade ett par sömntutor som somande inne i soffan.... hihi de behövde kanske en lur.


I dag har Skoja och jag flyttat på 2 av flockarna. Först flyttade vi valltackorna. Och det som gör mig galen är att hon inte tar ligg kommandot på håll! Då pratar vi om i hämten av kanske 150-200 meter! Måste ta tag i det där. Hänt för mycket nu med henne, busfrö är hon!


Sedan stora flocken. Hon samlade i hop dem fint. De är ju utspridda på kanske 4 heltar men hon springer in i skogen och dungar och plockar ut dem.

Vilken fantastisk hjälp hon är det där olydiga trollet!


Sedan vallade hon dem genom en stor hage för att komma till rätt. Där fick hon jobba på med 190 djur för de ville stanna i den första hagen och äta....


Men det löste sig. Jag måste be Kennelmamma om hjälp med att att träna henne på att rubba de stora flockarna. Det är tungt för henne ibland kan jag känna. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det.


Gått långis och simmat med hundarna. Hoppas det inte blev för mycket för Nikes kropp. Lite klantigt av mig.


Varit en del huset mellan varven och fixa med tvätt...

Hade uppstart av valpkurs och allmänydnadskurs i kväll med. Det var jätteroligt och de var jätteduktiga! 


Har även tomt en frys i dag. Ska försöka tömma en till innan färskfodret kommer. Vore skönt att få hit allt med en gång.


Flyttstädningen är snart i gång med. Det känns kanon!


Jag trivs så förbaskat bra i detta hus. Samtidigt som jag kan sakna vårt gamla, jag älskade verkligen det huset. 

Ovido - Quiz & Flashcards