Guldhund

Alla inlägg den 17 september 2011

Av Ingela Karlsson - 17 september 2011 11:00

I dag började dagen tidigt. Träffade Adelia i Linköping för att samåka. Jag var där först och 8 minuter innan utsatt tid......


Vi packade om och Adelia fick köra min pärla!


VI pratade kanske ett och annat ord på vägen dit....


Väl framme, i god tid.... Så rastade vi hundarna, vi drack kaffe och en dos hostmedicin intogs.... den första.



Vi var på Ödeshögs Hundkubb och det är en liten men väldigt trevlig klubb. Tävlade där förra året och hamnade där nu igen. Vilket vi var glada för även i år.


Viska kändes pigg, på tok för pigg. Och vad drar vi då för nummer: Jo just det nummer 1. Återigen.... Det är inte vårt optimala nummer då vi behöver ett långt långt uppvärmningsfritt följ. Och då pratar vi inte om 4 minuter....


Intog dos nummer två, som kanske blev lite för mycket.....


Men gruppmomenten började vi med. Poängen kanske inte är precis men slutpoängen vet jag i alla fall....

Sitt i grupp 10

Plats 9,5. Missade mitt första ligg kommando!!!!

FF 8,5

Dummen 9,5?

Ink 9 tempo

Rutan 8 DK

Dirr app 9?

Hopp metall 10

Vittring 10

Fjärr 10 ?

Jag tror det var ngt liknande.

Det slutade med 298,5 p och en första plats. Dessutom kommer Elisabeth fram och gratulerar mig till att ha blivit Östgötamästare! Jaha säger jag dum som man är, vad är det för ngt pris?


Hon förklarade för mig som har noll koll. Man får ju skäms ibland känner jag som inte har någon koll!



Vi fick fina priser och jag är nöjd med tanke på vårt tränande. Jag hoppas att 2012 blir vårt år igen för 2011 har inte varit vårt träningsår. TIDEN!!!


Fria följet var hon het som som bara den. Var ett udner hon inte gick mig ur händerna.

Dummen kändes bra. LIkaså inkallningen.

Rutan. Tycker hon slarvade! MIssnöjd. Och dessutom ett domarfel!

Dirr app. Okoncentrerad hund! App låg 5 m från rutan och då tänkte hon rutan.

Hopp. Fint men där åberopade jag tekniskt fel då det var en märklig metall, de hade ingen liten, och den de hade var stor och tung. Så de fick skaffa fram en vanlig.

Vittringen. Superfin.

Fjärren. Jättefin. Ngt sakta kan jag tycka.


Helheten är bra. Jag gillar att hon inte strular med momenten trots vår dåliga träning. Det känns som om grunderna sitter där. Vi kan tävla utan att ha tränat 20 pass på en månad!


Grattis till Adelia och Biancas 10:a på dirr app!!!!!!!!!!!!!


Grattis till Carina och Sara som med Atena och Pippi tog sina andra förstapris! Och Anna med Näva som tog sitt LP 2!!!


Sedan hem. Ladda om och nu ska vi på kräftskiva hos Pling!


      

Ovido - Quiz & Flashcards