Guldhund

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Det slutar aldrig...

Av Ingela Karlsson - 19 december 2011 12:30

I dag var det även hazard... igen!! Det är så kul.


I kväll har vi varit hos Nancy och Prinsessan, ja Bracke med förstås...


Valparna har växt en del nu och de är 12 dagar! Oh så rara. Sedan tycker jag personligen cockervalpar blir söta lite längre fram.

Anna och jag smet upp till valparna en stund. Vi insåg de var sååå hungriga! Döende...... de nappas ju lite varje dag...

Så vi sprang ned till Nancy och berättade den stora nyheten att de var så hungriiiiga.....

Hon log åt oss och gav oss en flaska med mat...


Uppför trappen med flaska och Viska med oss.

Sedan nappade Anna alla troll. Hon har aldrig nappat liten förut. Viska var med och övervakade det hela åt Rakel som tog lite ledigt när Nanny Viska kom.

Viska skulle mer än gärna ta sig an alla dessa små, hon är så förtjust och vill de ska ligga hos henne. Men så är det att vara icke vallande BC = inga valpar.... Stackars Dulle!


Tack alla ni för en härlig kväll!!!


I morgon jobb med djuren. Bibban kommer och hjälper oss med Spot. Ett elände att ha en skadad BC!! Men rehab är viktigt att göra ordentligt så det är strikt att följa order och inte överdriva ngt, inte ens promenaderna! G kan vi göra men det är itne bra att gå timvis när man är skadad talar jag om för henne!

 
 
Malin

Malin

2 januari 2012 13:03

Varför är Dulle en icke vallande BC?

http://malingoo.bloggplatsen.se

Ingela Karlsson

2 januari 2012 13:06

Ja du det undrar jag med. har inget vall i sig direkt, hon gillar inte får, hon är för feg.
Vallet visar sig på andra sätt!
Hon har fin vallstam men hon har inte läst sin stamtavla! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards