Guldhund

Direktlänk till inlägg 24 december 2011

Grattis vår älskade Skoj!

Av Ingela Karlsson - 24 december 2011 23:45

I dag fyller vår älskade Skoja, Skogsvallarens Rimfrost år! 2 år...


Jag glömmer aldrig MMS:et jag fick av Anna på de små. När Andreas sagt ja, messade jag direkt: Jag ska ha den med vitt huvud. Jag var lovad första tjing, och skulle jag ha ngn skulle jag ha den. Och den blev det.

Och vilken hund.


Blandad bildkavalkad från första året.


                                  


Hon är underbar på så många sätt. Hon är en bra vallhund! Men hon får mig att le flera ggr varje dag bara genom sin uppsyn! Hon ser så bara Skoj ut. Hon kan attackera dammsugaren emd full kraft på liv och död. Hör hon den startas kommer hon nerför trappen i flygande fläng och flyger på den! Tror ni man kan hålla sig för skratt? Nej det kan jag inte.



Hon är bara våra underbara Skoj, hon är skoj och rolig och vi älskar henne högt. Hon är en som har bitit sig fast som en igel i mitt hjärta, så nära och så hårt hon bara kan.

Vilken fantastiskt rolig hund hon är!



Vi har hunnit med vårt VP i år, och tagit Lp 1. Inte mycket för världen, men det var vårt mål. Jag hade som mål med start och vara klar i klass 2, men det la jag ned i somras då träningssuget var spårlöst borta. Men vi har vallat och gått många kurser. Och det är det viktigaste med henne, vallningen!



Lite bilder från hennes andra år:


   

               

       

 

   


     


Om julafton skrivar jag i morgon för i dag är det Skojs dag!


Finaste Skoj skoj!           

 
 
Sarah, Pippi & Wilda

Sarah, Pippi & Wilda

4 januari 2012 00:33

Grattis till finaste Skoja <3 Helt otroligt att våra tjejer redan är 2 år :)
Kram

http://flattar.wordpress.com

Ingela Karlsson

4 januari 2012 00:42

Tack ja tänk vad tiden går med dem!!! Kram

 
adelia

adelia

8 januari 2012 22:13

Oh så fort tiden gått.Vilka fina bilder på henne...Glömde ju gratta henne dagen innan då vi simmade..
Kom ihåg när vi åkte o tittade på henne 1 gg.Vägen dit var ju bara det ett minne;)så himla liten hon var och söt men det är hon ju fortfarande;)..

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

9 januari 2012 00:25

Ja herregud den resan var inte att leka med! Herregud säger jag bara!
HOn är söt som socker men vild som helvetet! haha

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards