Guldhund

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Brrrr

Av Ingela Karlsson - 28 december 2011 23:30

I dag var det först privat träning på fm. Gick jättebra och mycket framsteg. Det är verkligen ett superrolgt ekipage att jobba med. Noggrann och gillar att detaljeran sitter! 


Sedan var det kurs i tre timmar! Så kul att ha det igen. Var flera veckor sedan och jag börjar få lite lappsjuka.


Har försökt att jag ska verkligen vara ledig dessa veckor för jag behöver det även om jag inte gillar det. Känns bara som om jag slappar bort min tid.


Kursen gick bra och alla var jätteduktiga!! Jag tror alla tyckte det var kul att köra ett pass igen!


Med Skoja körde jag lite apporteringar. Det ser fint ut. Jag är orolig för ett omtag kommer och kan finnas tendens till tugg! Men jag ska verkligen ha koll på det. 

Nike fick också apportera för det älskar hon så mycket. Hon går i gång på dem, på tok för hårt. Men vad spelar det för roll nu?

Viska fick lite blandat med blandat resultat. Jag försöker jobba mycket med fria följet för det har hon ett ganska fint men det är puts adjöss nu. Nu är det hets, stress och LJUD med stora bokstäver....

Hon ligger på som en stolle och plogar... Men redan nu kan jag tycka det är lite bättre.


Luzzan jagat med i dag. Vet inte vart de var, han var bortbjuden långt! Kul att de är bortbjudna på jakt titt som tätt. Men det är kul för det betyder att de är nöjda och tycker hon är bra. Och hon är det. Hon har ett uselt sök men annars är hon duktig. 

Det har skjutis en del för henne. Inte så mycket i år. Skyttarna har inte skött sig... hihi... Men Luzzan har haft fina och bra jakter. Precis det som hon är ämnad för. Det är lite sorgligt att Witch inte får jaga, som också var duktig, inte lika duktig som Luzzan men oj vad hon jagade, LIte länge ibland då...

Men så är det. Hon har ett gott liv i alla fall, eller?


Kanske är det plågeri att ha henne kvar när hon inte får jaga, inte får göra det hon är ämnad för?

Hon är vår lilla Witch, vår valp. Hon ligger oss nära hjärtat. Speciellt för att hon var så sjuk som bebis, så sjuk så hon var i stort livlös framme hos vet. På tok för bortskämd. Det erkänner jag. Men hon lyder i alla fall det är viktigt. Sedan att hon gapar som en galning är en annan, och ska ligga på kudden annars gnöar hon osv....


Promenad i skogen med hundarna. Nike fixar det bra. Hon ska absolut inte gå på plana underlag. Det ser man skillnad på nu. Skulle aldrig gå på asfalt med henne. Mjuka fina skogspartier är perfekt!


     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards