Guldhund

Alla inlägg under december 2011

Av Ingela Karlsson - 7 december 2011 20:15

Grattis till min svärmor som i dag fyller 70 år.


Jag har lovat att göra smörgåstårtor till henne så det har jag gjort klart i dag. I går lade jag i hop den och idag garnerade jag den. Ser faktiskt god ut.

I kväll var det bara vi närmsta.. Hon är i alla fall en riktigt pigg 70 åring och en bättre svärmor vet jag inte om jag kan ha? Visst kommer vi i hop oss och tycker olika men i grunden så är hon helt fantastisk!


Smörgåstårtan gick åt och den smakade bra. Det är syrrans recept från början och så har jag lagt till lite efter mitt tycke. 

Hade kurs på em med! Sista gången innan jul. Vi hade det så roligt och trevligt med massor med prat!


Just det ja, GLÄDJE! Han ska komma och kolla på huset i morgon!!!! Spännande!


Av Ingela Karlsson - 6 december 2011 19:30

I helgen ringde en man och ville komma och kolla på huset. Vi har lagt ut det på blocket och det hade legat ngn vecka tror jag när han ringde.


Han skulle höra av sig för att komma och kolla. Jag sa när jag kunde och så skulle han ringa för att komma i morgon eller på torsdag!

Han har inte ringt än så vem vet han kanske ändrar sig!? Jaja det är inte mer med det! Vi sitter inte i sjön och måste kasta huset efter någon och det känns bra. 

Det finns mycket man kan göra med ett hus!


Vi håller tummarn!


I dag har det varit hazard avslutning i en v lydnadsgrupperna. Och herregudf vad galna de är! Lite paket och lite glödd så är det kört. Alla har skrattat och pratat och vi har haft så roligt!!!


Tack Ann för att du lagade god  gröt!!! Och tack för handlandet. Och TACK för den fina ängeln jag fick... avbilden ni vet....


Tack för en otroligt rolig kväll!

Av Ingela Karlsson - 5 december 2011 19:15

DE är bra till allt. Men gränsen var att åka till Ullared med dem 5 dec och det var massa snömodd där....

Blev en snabbvisit in i en skoaffär och leta efter ett par vinterskor! Sagt och gjort så var jag med vinterstövlar!


Var gnaksa mycket folk men inte som i oktober november, men vi trodde nog det skulle vara mindre.


Resan dit gick bra, hem var värre med. Snöigt, regningt och lite halkigt.

Syrran körde hela vägen. Jag satte ju klockan på fel i morse... Somnade vid två halv tre, och hade satt klockskrället på 05:15, istället för 06;15... Hrmf...


Hittade lite fina saker i alla fall. En del julklappar1


Ha de trevligt resesällskap, lika galna som syrran och jag är! Det underlättar för samtliga tror jag... hihi

Av Ingela Karlsson - 5 december 2011 16:30

I dag är det en sådan värstingdag på året. Vi har jobbat med djuren. Och i vanliga fall är det de bästa dagarna, men inte denna dag.

Vi skulle sortera dem inför slakten... Usch.


Vi har märkt de individer som har fin ull... resten får ni själv räkna ut. Avskyr det. Men det ska ju göras det med. Men jag vänjer mig aldrig.

I morgon åker alla våra fina lamm, nästan alla. Vi ska ju ha ngr hemma med. Men det är så tragiskt. Det är i sådan här dagar man undrar varför man äter kött. Men jag älskar kött, tyvärr.


Vi har försökt ge dem ett gott liv hos oss. De fär gå ute från ngr dagar efter sin födelse, de får växa långsamt. De får inget kraftofder för att skynda på ngn tillväxt.

De får äta ren, KRAV odlat mat.

Det får vara värt något.


Skoja fick vara med lite i inomhusarbetet, men bara lugnt och fint. Det har gått bra.


Sedan promenad med alla. 

Skoja i snöre. De andra lösa. Jag sätter mig på en stybbe och låter Nike springa av sig den värsta energin, den som gör att hjärnana inte är på. Här väljer jag ett bra underlag och så får hon rasa av sig en kvart. De andra går och luktar. När hon kommer och glor på mig då rör vi på oss, allihop. Då är det lugnare med springande, springer gör hon konstant men lite mer balanserat.... och det blir inte lika farligt.


En härlig promenad i skogen, det var vad jag behövde efter dagens arbete.


I morgon mer jobb med dem. Man jag åker inte dit förräns våra finaste pojkar och flickor har åkt. Där går min känslomässiga gräns. Usch baksidan med att vara lammproducent!


Av Ingela Karlsson - 4 december 2011 19:00

I dag är det ett Kungahus i Brinken!

Prinsessan har nedkommit med 6 valpar! 4 hanar och 2 tikar. Är det inte helt underbart!


Man kan ju själv förstå de är söta om de är lika sin mor!! Längtar efter att få se de små trollen! Och jag har fått rapport om att Prinsessan har skött sig bra!


För er som är intresserade av arbetande cockervalpar, gå in på www.shakimas.se

Fina arbetshundar!


Kursande i dag har gått bra även om ajg blev uppspelt över att valparna var på G då. Men Nancy har skött sig perfekt och skickat rapporter efter varje valp. Tack för det!!


Och i dag skulle även vår finaste Bianca åka hem. Hon har bara varit ett par dagar.... Vill ju ha henne längre. Vi saknar en rottsi i vårt hus, det blir så oerhört tydligt när vi har Bianca till låns.


Och när Adelia hämtade henne så har hon med sig en stor påse med LUSSEKATTER!!!!!!!!!! Vilken lycka!


Tack snälla Adelia, nu är min jul räddad!! Ska gömma dem så syrran inte rotar runt i min frys och tar dem.... hehehehe


Just det ja... Nancy kom ju inte på kursen men hennes syster ewa går med Pinto. Och Ewa hämtade Pinot då hos Nancy..... och då har Nancy gjort smörgås till Dulle och skickat med..... Men tror inte att hon hade skickat med fika till Ewa!!! Haha den var lite rolig..... Nancy brukar alltid ha med sig! Men hon glömde inte sin gudhund i alla fall!

Så nu är Dulle riktigt glad!


Nu håller vi tummarna att det går bra med bebisarna!!!


I morgon drar jag till Ullared med ett par av syrrans jobbarkompisar och hon med förstås!


Av Ingela Karlsson - 3 december 2011 18:45

I dag skulle vi valla lite Heléne och jag. Eller rättare sagt Mick och Skoja....


Jag blev lite sen då Andreas ringde och sa att mamma ringt och sagt det var får på ladgårdsplanen!

Oj tänkte jag vilken flock har rymt nu? Och varför?


Men det visade sig vara det gäng som går hos syrran som rymt. De har tydligen kommit ut ett par ggr. Häromdagen var Flinga på mossen! Toktacka!


I alla fall fick Skoja valla in dem lite lugnt och stilla. Hon ska ju vila och inga snabba kast. Det gick bra. Vi vallar ju aldrig på dem nästan och det märktes. De trodde de kunde styra det hela, men det talade Skoja om att här var det hon som bestämde sedan gick det fogligt till! Fränt att se dem.


Sedan ner till Heléne och Mick! Det gick jättebra för dem och han är så vacker att se på i vallningen den grabben!


Skoja fick fösa och driva 6-8 min och lite pip träning. Nu går det gansla bra med get up träningen både i fös och driv. Ligg behöver vi inte prata om.... Inte Skojas fel i alla fall....


Sedan hämta barn! Laga mat och slå i  julklappar!!! 


Älskar julen!


     

Av Ingela Karlsson - 2 december 2011 18:30

I dag började dagen så bra. Sim med hundarna först.


Gick bra. Blöt på ett par sekunder..... Viska simmar i streamern men inte de andra två, Nike har flytväst, inte de andra två. Det var stresssigt som sjutton i dag, att vara själv på två tider. Är ju van vid att vi har tre tider och är 2 personer så man ka nyttja tiden bättre.


Efter simmet for jag för att hälsa på Lollan. Hon bodde så mysigt! Jätterart hus!!!!

Hon lärde mig även lite enkla saker i fotoprogrammet. TACK!!! Hoppas minnet kan memorera det nu bara,.,.,,


Det var ett par timmar där så hundarna hann torka rätt bra. Är ju lite larvig med att ha hundarna i bilen i stan och dessutom lite våta...


In en vända på ett par ställen och fixade lite julklappar här och där. Skönt att ha det gjort. Har typ 3 kvar ocvh jag vet vad. Skönt!


Sedan till Pernilla för att hämta lite grejer jag beställt och även för att titta på valparna, svhäfervalpar inte alls gamla... Hualigen så söta. Men jag blir inget sugen! Märkligt. Men jag har ju ändå så inte för den delen! Men i alla fall?!


Hur som haver var de så rara och Snuske var så snäll som släppte in mig i lådan utan knussel. 


Just det ja... Jag åkte främst över stan för att jag skulle till Pernilla och köpa handfat till vår lilla minitoalett!


Tror ni jag kom i håg det... Andreas frågade när jag kom hem: Vad blev det för handfat..... Herregud säger jag bara...


Äntligen fått almanackan för 2012!!!! Nu ska den väl fyllas med massa roligt!!


 

Av Ingela Karlsson - 1 december 2011 08:15

I dag började dagen med pappersjobb, sedan till djuren för att valla lite med gänget!


Skoja får ju inte göra så mycket men hon fick fösa lte och driva lite. En lugn flank blev det med. En kort en. Det är inte mycket men det är något för henne i alla fall.


En ny tjej var med i dag. Hon ska gå lite vid sidan av och kolla mest och så ska hon träna separat. 


Jag hade med mig glögg och bjöd på men jag glömde pepparkakorna! Men det var gott med det i kylan!


Spot gick så fint i dag. Han har verkligen ändrat sig bara vi kom på vad som var hans knapp. I dag fick han gå både med lina och utan lina! Så härligt att se efter att Bibban har trälat så länge med han nu och han har haft knäck i lurarna.

Tova var lugnare i dag med, inte bussugen! Underbart att se!


Det är så roligt att få följa med dessa hundar med förare på deras resa i vallningen. Att se deras utveckling, det är inspirerande.


Varit på medlemsmöte. Ett bra möte! God ton, glada miner och positiv anda! Det är så det ska vara på möten. Bort med negativt och se framåt och våga förändra! 

Tror det blir toppen. Vi har en sådan fin klubb!


Träffade Grappa, Carinas lilla juvel. Så rar!!! Spike var med och han är så fin!!

Och Bianca som följde med hem. Och GUldhund förstås, min skugga.


I kväll har inte Skoja varit rolig. Man önskar man kunde ge dem lugnande ibland.


1:a december förra året såg det ut så här:


             

Skapa flashcards