Guldhund

Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Ingela Karlsson - 5 januari 2012 15:15

Jobba på fm. Sedan till gamla huset och styra lite!


Gått med hundarna. Jag uppskattar verkligen verkligen varenda en av dem. Men på olika sätt. Sanningen är att säga med att Nike, Nike är Nike, och hon sitter djupt, lite djupare än ngn annan.

En speciellt hund som jag ena sekunden är så trött på för att hon är så jobbig och så tungjobbad. Hon är så extrem i alla lägen. Verkligen extrem.

Nästa sekunde känner jag sådan värme och stark känsla till henne.

För hur jobbig hon än kan vara, så är hon mig närmast. Hennes blick, hennes sätt att visa att det är bara jag i hennes liv som finns, hennes attityd trots sin trasiga kropp. Allt hon gör och företar sig gör hon till 200 %. Finns inget som görs till 100 %. Därför hon går sönder med....


Jag hoppas innerligt jag får behålla henne många år till som pensionär. Hon lever verkligen livet.


Jag tänker på henne när jag hör denn:


http://www.youtube.com/watch?v=ridUqEFixQ0


Jag vill känna att jag lever all den tid jag har... sjunger hon. Och det gör Nike. Hon är på lånad tid det vet jag, men hon lever verkligen livet fullt ut den tid hon har kvar hos oss.


Nu är det klart!!! Jag är så glad så glad! Vi ska snart fira. Jag tog en cider eller två för att fira. Jag som aldrig tar ngt nästan!! Gud vad skönt!


Kvällen avslutades med att Witch hittade ett långöra på tomten så det var full jakt..... och då menar jag full jakt. Hennes skall hörs.... till Norrköping säkert.


Herregud innan jag fick in henne. Livrädd hon skulle bryta sig ut på ngt sätt. För om hon kommer ut så kommer hon troligen inte hem mer. 

Men glad var hon!! Haha älskada Witch!


 

 
 
Lorna

Lorna

14 januari 2012 15:57

Finaste Puttan!! Den underbaraste hunden i din flock <3

http://www.lornahanell.se

Ingela Karlsson

14 januari 2012 17:57

Ahhh det tycker Puttan med!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards