Guldhund

Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

Röd dag!

Av Ingela Karlsson - 6 januari 2012 15:45

I dag är det röd dag men jag har bokat in ett par privata träningar.


Började med en stor vuxen hane. Oh herregud vilken underbar hund!! Fastnade för hans personlighet med en gång!

Och det gick jättebra. Mycket ambitiösa mattar! Guld för den hunden med den familjen!



Sedan en liten golden valp! Gick också jättebra. En guldstjärna till hundägare som är så engagerade och kollar upp saker!


En bedårande liten sak!



Ulla Blåsladd var tvungen att visa sig med.... hon gick förbi som den högsta Drottnigen av världen. Jag säger snabbt att klappa henne inte och släpp inte fram valpen.... Ulla är liksom Ulla.


Sedan for jag till Ringarum och huset. Huset fick mera ved i pannan och jag träffade Adelia en stund vid skolan för lite träning.

Viskas ruta är puts väck adjöss! Måste nog backa ett par steg för att få på hjärnan där! Stollfia!

Dirr apporteringarna var superfina. Ett dåligt omtag som jag fick med på kort! haha Men fina vinklar och så!

Ff går lite framåt. Jag älskar att peta i det. Och det behövs verkligen med den där busan!


            


B skötte sig fint! Hon är så härlig att se . En spänstig pigg dam det där! Oh vad jag gillar rottisar, och jag tänker mer på det varje gång jag träffar henne! Vi är så glada att låna henne i bland. Då känns hon som ens egen... fast jag är väl medveten om att hon inte är det.... tyvärr...



Till kvällen firade vi med att äta helstekt älgfilé och helstekt fläskfilé. Var inte helt nöjd med det men de andra gillade det!


Vad firar vi då?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards