Guldhund

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Räddningsuppdrag

Av Ingela Karlsson - 7 januari 2012 19:00

I dag for jag till bruksa i Söderköping för att träffa tjejerna som jag inte sett på länge!!! Inte ordentligt i alla fall!


Det var Carro, Hanna, Ancki, Evelina och jag!



Vi pratade en del i början då vi inte setts. Dels har ju Carro sorg efter sin finaste Tim! En ung hund på dryga 4 år som insjuknade och gick inte att rädda trots att viljan fanns där. Jag lider med dem så oerhört!


Men trots det samlade vi i hop oss och körde en del moment!



Viska fick en del ff och det går framåt. Vi börjar alltid med urladdningssaker. Sedan ff. Långt fram stundvis det ska gudarna veta! Haha men det går framåt och hon är mer och mer på sin plats vilket gör att jag tycker hon är all världens väg! Vanan...


Rutan strular hon med ännu. Fina konskick på jättekonan Allan. Raka inkallningar fina, de andra inte fina... Skaplig fjärr. Måste påminna henne om bakebenes stillhet... och att man ska vara tyst...

Vittringen fin! Mycket bra. Hopp app med metallen blev riktigt fin. På tävling har hon lite lägre tempo och inte samma smack i gripandet. Ska klura lite på det där...



Nike fick ff och app förstås, hennes favvo!


Skoja fick inte träna på plan alls då hon löper... Är på väg in i höglöp! Bianca var med också förstås!!!


Sedan blev det en del skratt och träningsprat. Oundvikligt så går jag in i rollen arbete i bland. Måste lära mig att inte lägga mig i!!!


Det var så roligt att se hundarna och mattarna igen! Jag saknar dem verkligen! Men snart är det dags att dra i gång igen!!! Underbart!


Och ni där ute, man får inte glömma fikat....**ler stort**


   


Väl hemma så blev det ju promenad med alla hundar, djuren och mat och sånt!        

 
 
Lotta o pojkarna

Lotta o pojkarna

15 januari 2012 10:40

hallå....FIKAT E DE VIKTIGASTE HAHA...INGEN FIKA INGEN TRÄNING...MAGEN MÅSTE FÅ SITT JU...KRAM KRAM

http://www.zebulon.bloggplatsen.se

Ingela Karlsson

15 januari 2012 20:02

Haha det har du så rätt i Lotta! Saknar er!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards