Guldhund

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Ingela Karlsson - 8 januari 2012 22:15

Jag såg Ulla senast i fredags när jag hade en liten goldenvalp på privatträning. Sedan hade jag inte sett henne. Det kom jag på i går kväll halv 12... Jag bad Andreas gå ut och kolla i vårt förråd längts bort och kolla om hon blivit instängd igen.

Han knallar ut snäll som han är, för han vet jag inte kan slå mig till ro om jag inte får klarhet...

Och vem kommer han in med, travandes före honom.... ULLA!!!


Haha Han har räddat Ulla igen skojar vi om nu. Ulla är ju då en ganska ilsken katt som bara gillar mig har varit så arg att INGEN har kunnat klappa henne mer än jag, och bära henne! Hon har blivit mildare sedan Ester flyttade. Så nu kan han klappa henne, bara hon har rätt färg i ögonen.... Haha den katten vet vad hon vill.

Men törs hon inte röra då jag har jagat henne genom huset när hon flog i mig och jag fick tag i henne och svepte in henne totalt vansinnig i filten. Jag fångade henne genom att kasta filten över henne... Sedan gick jag så med henne fastlindad i filten, under armen... länge.


 


Efter det så är hon snäll. Kan inte ha en katt jag är livrädd för! Jag älskar denna katt, hon är min efterträdare till Arnold som också var mattes katt. Han morrade åt husse, slutade spinna när hussse kom i rummet, men han var snäll. Han gjorde aldrig ngt.

Men hur som haver så kom bästa Ulla tillrätta och matte kunde somna med henne som vanligt på bröstet!


   


Dagen har bestått i att elda i gamla huset och haft roliga kurser! Skönt att vara i gång igen. Lite mjukstart med två kurser på helgen. Superkul! Blir lite förslöad känner jag!


Efter kurs skulle B åka hem A kom efter henne vid planen. Adelia körde lite med B under tiden tills vi var klara! Nu kommer vi sakna henne tills nästa gång de ska iväg!

I feb skulle även Atena komma, men nu går det itne för jag ska resa bort ngr dagar. Varför får ni reda på med tiden. Men inget jag kan ändra, och jag har så dåligt samvete gentemot Carina. Gillar hennes Atena.... schäfer....

Men man kan inte styra över allt. Det är bara att inse.


Sedan hem och ut med hundarna och lite foto. Skoja fick valla lite. Lugnt och så. Hon ska till Krister i morgon. Så jag rör på henne som Marie sagt.



 

Skapa flashcards