Guldhund

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Ingela Karlsson - 9 januari 2012 22:30

I dag skulle vi träffas i vallgruppen men jag avstod eftersom Skoja skulle till Krister.


Han kände på henne vaken. Det gör aj aj ngn stans i henne, inte mycket hon visar men lite. Jag säger det att är det ngn av våra 6 hundar som nype vid ajaj så är det hon sa jag. Sedan har hon ALDRIG visat det mot människan! Men min känsla är det.


Han böjde och gjorde det han skulle som hon var tvungen att vara vaken vid. Sedan en spruta i baken. Hon slocknar efter en bra stund.

In med henne på röntgen, tur hon är lätt 16 kg att kånka på.

Röntgar igenom hela hennes bakre del. Rygg, knän, höfter, haser jag kommer inte ens i håg alla bilder. Finns inget. Inte ett uns fel. Och det är ju skönt,,, eller? Fick b eröm för hennes rena knän. Kanterna där var tydligen extremt fina, eller rena är nog hans ord. Och det är ju bra. Han drar i henne och böjer och styr.


Han får en kraftig reaktion, och då menar jag kraftig reaktion i höften. Trots hon sov var det ajajaj. Det small i höftleden så jag slet bort händerna på honom, oh gör inte så där sa jag.... Men han var ju tvungen. Jag fick själv känna skillanden på vänster som vi inte fick fram en reaktion på och på höger som gjorde ONT och small så det kändes i bordet hon låg på. Otäckt måste jag säga.


Va vad vill du???? 


     


I alla fall far det diskussioner om vart det sitter. I vad och vad eller vart.... rörigt. Jag ställde tusen frågor och tålmodig som han är svarar han på alla.


Fick ny tid tills i morgon då vi ska kolla en annan sak på henne. Vet inte om det är bra eller dåligt., det kan inte sägas än.

Det som gjorde mig helt depp var att det finns en chans att hon inte kan arbeta som vallhund igen, praktisk vallhund. Hur ska det gå? Vad ska vi göra i stället? För det kan jag upplysa om med en gång för de som undrar, att OM hon aldrig mer kan valla, så varken kommer jag sälja henne, ge bort henne eller avliva henne. Hon blir kvar hos oss.

Jag anpassar mig efter henne. Det finna alltid alternativ.


Så dagen har varit trist som sjutton.


Ex och kex....



På kvällen for jag på möte på bruksa. Nu är jag med i tävlingsgruppen som jag sa jag INTE skulle vara. Men det ska bli kul!

Efter det så for jag till Norsholm för att simma med Adelia och Bianca. Det var så skönt att få ses och prata av mig efter dagen. Det är så bra när vi kör för vi kan vara tysta, även om det inte händer så ofta, men det är helt lugnt, ingen jobbig tystnad.


Simmet gick bra. Nike fick simma 30 min denna gång. Ska bli spännande att se henne i morgon!


Ibland är det tungt att vara hundägare! Och man kan fundera på om man ska ha hårt arbetande vallhund. Kanske bättre med en soffhund! Nej vars fast visst är det motigt!

Skapa flashcards