Guldhund

Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Ingela Karlsson - 14 januari 2012 11:45

Vilken dag det har varit. Varit ute en hel del som vanligt och i dag packade vi ved!

Det är så skönt att på helgen packa och ställa på trappen så har man ved en hel vecka. Sam har det lite som sin sak att göra men vifår allt köra med.

Jag är lite krasch i en axel så jag packar men bär inte så mycket. Andreas är så himla snäll som låter mig slippa bära om det inte blir akut med något.

Sedan bär jag ju ändå men i stora helheten. 


Sedan var i Gusum och hämtade ett köpt staket i trä! Mycket bra fynd som jag är nöjd med!


Sedan hem och gå igenom alla flockarna. En del brjar se dräktiga ut nu... tjocka och så fina! De är så fina våra får. Och tillgivna. Man ska klia och klia och kela med dem. Sitta ned och så ska de lägga ansiktet mot mitt ansikte. Man kan bara njuta och inse vilket liv man lever. 

Vi brukar skoja i mina lydnadsgrupper om att jag är en lantloppa. Och jag är det verkligen. Detta ger mig ro och lugn. Att vara med djuren att ha förmånen att ha dessa underbara djur.

När man var liten avskydde jag att att min familj var lantbrukare. De i min klass var inte så snälla ang det om jag uttrycker det så. 

Men i dag är jag bara glad för det! Att få uppleva det här, att ha  det så här. Visst är man alltid skitig och aldrig ren trots man var det på morgonen! Ett varv bland djuren så luktar man får och har hö i skorna eller så.

Men det är en livsstil. En livvstil som passar mig. och min familj.


Sedan promenad och lekbus Laura var med och fick ha en diskussion med henne och Wicth huruvida man borde komma på första inkallningskommandot eller inte. Jag tror mitt budskap nådde fram!

Det går inte att gå emd 7 hundar om de inte lyssnar och jag vägrar skrika och gapa på promenaden. De får helt enkelt träna sig i att vara observanta och lyhörda och för det mesta fungerar de så bra mina tjejer och min pojk!


Fotade under promenaden och jag har inte ord för henne. 

Bilden får tala för sig själv!


 

Ovido - Quiz & Flashcards