Guldhund

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Ingela Karlsson - 18 januari 2012 07:00

Dagen började även i dag med koll av alla djur och vatten. Sedan ska det kelas och man ska kika igenom alla tackorna.

Det är ett gäng! Men de är så fina och tillgivna. En del börjar bli tjocka om magen. De flesta har gått halva tiden nu så vartefter går de in i högdräktigheten.


Vi kommer sakna Ful Bollis i år. Hon var en så rolig tacka. Hon blev så tjock direkt nästan. Och hon var lika tjock efter lmaning som innan nästan. Vi trodde alltid hon hade minst tre! Men oftast hade hon 2.

Hon saknas verkligen i flocken. Hon var itne ngt speciellt kelig eller så, kom inte fram hur som helst. Men hon bara mäktes. Man såg henne bland alla andra bara genom hennes sätt att vara!

Nu när man tittar över dem, finns inte hennes uppsyn. Det gör mig lite sorgsen faktiskt.

Men vi har sparat Merca sedan 2010 året efter henne, och vihar sparat Mini Bollis och LIll Bollis efter henne som föddes 2011.

Så vi har ngr fina flickor efter henne.



Sedan det vardagliga. Promenad. I dag hade jag 9 hundar att gå med i stället för 6. Men det går det med, krävs lite mer av en som förare bara. Det gäller att alla lyder, annars åker koppel på med en gång!


Jag är verkligen glad att jag kan gå med alla mina 6 samtidigt, jag kan gå lösa med dem alla. Alla lyder fint, Witch kan man få ta en dust med första gången man ropar sedan kommer hon. Om än motvilligt då hon hellre letar långöron!

De är galna som få, men jag kan få dem att gå hos mig vid behov utan att bli galen. Så jag är ganska nöjd med dem där måste jag säga. Men det kräver sitt jobb varje gång. Man kan inte gå med ngr hörlurar i öronen och vara långt borta i tankarna, för då är det snart jakt med två av dem... haha


     

Ovido - Quiz & Flashcards