Guldhund

Alla inlägg den 12 mars 2012

Oro

Av Ingela Karlsson - 12 mars 2012 20:45

I dag började dagen med kursande.

Två bra och kanonroliga kurser! De är så duktiga och ambitiösa! 

Rätt som det var står NT, Norrköpings tidningar, där! Då är de ute och åker i kommuen  för att se vad som händer en måndag!

De kom och pratade lite med mig och kursarna. Tog lite kort på Challe och Eva. En gråhund som går tävllingslydnad!

Ska bli spännande att läsa i morgon!


Efter kursen var det som vanligt mat och de andra hundarna och djuren.

Tackorna är helt bedårande nu! De är tjocka och stånkar och stönar när de lägger sig eller vankar omkring! Udnerbara djur är det. De blir så annorlunda vid dräktigheten! Mer keliga än vanligt.

Nu får Skoja inte jobba med dem förstås när de är högdräktiga. Bara om vi absolut behöver ha med henne vid flytt eller utsortering. Annars har de det lugnt nu. Bidar sin tid.

Fantastiska djur. Fast jag lider med dem att de inte kan få smärtlinding som vi kvinnor kan välja om vi vill. De har inget val än att bara föda fram dem trots smärtan.

Jag har svårt att se dem ta i och krysta. Jag lider med dem och lider av det efteråt. Men så fort lammet är ute så ser man bara det lilla livet som mamman tar hand om med en gång. I alla fall de flesta.


Sedan var det sim. Jag handlade på vägen in och var tidig på simmet!

Före Adelia!!! haha

Nike simmade 30 min, Viska 51 min och Skoja en hel del med. Bianca simmade med förstås!

Lina var där med sina vovvar. Och jag har blivit erbjuden att låna hennes blås till Moltas. Men jag ahr inte gort det. Förräns i dag. Det är som en liten dammsugare. Och jag ställde Molle på bänken och startade! 

Herregud han höll ju på att flyga i väg. Vilken kraft, på den lägsta! Han kunde ju inte stå rakt! haha


Jag blåste honom kanske 10 min och han var näsan torr. Man kände lite fukt i pälsen men väldigt lite! Vilken apparat!


Väl hemma var jag trött! Jag är dessutom oroad över en vän! Jag hoppas på ett SMS!

Borstade honom i kväll när vi kom hem och han hade nästan inga tovor! Mirakelsak det där!


       

Ovido - Quiz & Flashcards