Guldhund

Alla inlägg den 16 april 2012

Av Ingela Karlsson - 16 april 2012 16:51

I går var jag hos djuren hela natten och i stället för att lägga mig och sova efter en hel vaken natt, så for jag hem och duschade och katade mig i bilen för att åka till Viken för att kolla på lydnadstävlingar.


Hade 4 av "mina" tjejer som startade!

Och jag blir så stolt över dem, de är så duktiga och jag ser framsteg, ser de små sakerna som stora sakerna!


Var skönt att komma i väg och se ngt annat än får!!! Haha!! 

Nike fick göra fjärr, Skoja, ff, apport och fjärr. Och Viska fick göra ff och en fjärr! Så lite gjorde vi på ny plan! Skoja är helt oberörd av nya platser, ljud eller andra hundar i arbete! Hon glor bara på mig den lille!


Hundar är roliga att titta på! De bjuder på så mycket glädje och får mig att le. Jag kan komma på mig att stå och le åt en hund som gör något fränt!

Dagens leende bjöd Viktor på. Matte sa hopp! Han tittade på matte en stund och så hoppade han..... på matte....


Fler av hundarna bjöd på leenden. Malva med sin ingång vid inkallningen, Agnes vid sitt hoppande, Zoe sin glädje mellan momenten! Haha vad de är mysiga!


Sedan hem för att vara i stallarna hela kvällen. Vi styrde lite och möblerade om bland djuren.

Vi har en tacka som lammade i går natt som på morgon ändrade sig och inte ville ha sitt ena. Så nu får hon in dem till sig varannan timme för att de ska äta så åker de ut igen! Så kör vi ngr dygn, och ser om vi kan övertyga henne om att det faktiskt är hennes, dessutom hennes förstfödda!


Fina Wilma, som blev 10,5 år gammal. VI fick ta bort henne på grund av att hon hade inga täner kvar. En stor favorit hos mig. Vi har kvar Alice, Rut och Maggan efter henne. Ingen tyckte om henne mer än jag då hon var en vansinnigt tjurskallig tacka!



Det blev ett gäng lamningar i går igen. Trillingmamma nummer 11! Ingen av trillingmammornas lamm nappar vi. De får kraft 3 ggr om dagen, pellets och havre, i stort sett fri tillgång på det och sedan vårt suveränt fina grovfoder! Så de är tjocka och fina deras lamm!


Hem. La mig vid 22. Fick sms av Andreas 22:22 då hade jag redan somnat och sov som en stock till 07! Jag har vaknat till en gång och kollat runt och räknat hundar i sängen och somnat om! Men då hade jag varit uppe sedan lördags morogn vid 8 tiden tills i går 22 tiden.... Så då får man vara trött... tycker jag! Sov 8,5 timma.... hualigen.


I dag har jag haft kurs. 2 bra kurser som vanligt! Det är så förskräckligt roligt!

Sedan upp till djuren och ge dem mat och vatten. Ge kraft till de som ska ha det. Men när jag kom i fick jag känslan jag ska kolla lammen INNAN jag går ut bland de olammade!!!! Och det gör jag aldrig annars utan det är direkt ut till dem!

Vad ser jag... Jo Kattis lamm som kom i går kväll, har det ena kommit ur boxen på ngt vänster och lagt sig en bit i från!

Lyfter in det till mamma... som inte vill ha det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så nu börjar vi med dessa med. In varannan timma så de får äta, sedan ut i box!

Hon accepterar henne så länge hon äter och står med rumpan mot henne, men luktar hon henne i ansiktet blir hon barsk! Knäppfia! Jaja det ska inte vara problem fritt! Och Kattis är en mycket tillgiven tacka, jag gillar henne skarpt!


Sedan hem och varit ute en vända med hundarna. De fick tidigt mat då vi ska simma ikväll!

Skönt att det är som vanligt i kväll, dvs med Adelia och finaste B och jag ska inte LÅSA!!!!!!!!!! Det var en pärs!

Nu gjort en order och ska lägga en till!

Sedan simma med tjejerna!


I morgon är det en hektisk dag igen.   


Sindre med sina lamm förr året!


 

Skapa flashcards