Guldhund

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Ingela Karlsson - 17 april 2012 09:19

I går kväll hade Andreas tagit ett par timmars ledigt så han hade djuren medans jag simmade med hundarna!


Hade ett par telefonsamtal på vägen dit. Och jag måste bara spy ur mig. Jag blir så trött på en del människor som aldriglär sig, inte fattar och tycker vissa saker är så häftiga!

Man läser genom raderna, usch säger jag bara. Man borde ta lärdom! 

Infon kommer till en vare sig man vill eller inte ibland.


Väl på simmet så var B redan i.

Vi pratade och skrattade. I går var det min tur att bli dyngsur hela tiden. Fröken Bianca hade som grej att rysta sig bara jag var nära henne! Dyngsur...


Nike simmade 15+16 min. Tycker det är ganska bra av henne med tanke på hennes krascha kropp. Men simmet gör underverk med henne. Hon blir så fin efteråt och hon bara ÄLSKAR att simma! Det värmer hjärtat att se henne bli galen och sedan studsa i och poof så är poolen halv.... Fast jag låter henne hållas. 

Hon är min älskade stjärna den hunden.


Hon gör mig hel!



Viska simmade med 25+20. Jag ser hon inte riktigt orkar de sista 5. Hon blir lite tröttare i löp. Men hon simmar starkt och glatt på bara hon kommer i. Hon simmar med Adelia och hennes godispåse... hihi


Skoja simmade en hel del med. Hon har hur mycket ork som helst den hunden! Det är inte ofta hon slår av på tempot så länge hon är i gång. Men står man still är hon helt klart bäst av mina hundar att slå ihop och koppla av vid mina fötter eller i famnen.


Bianda simmade fint!! Efter simmet skuttade hon glatt in i min bil och alla de andra hundarna med. Men Adelia ville ha med henne hem. Synd det måste jag säga!!

Vägen hem är alltid tråkig!


Väl hemma hade Andreas redan åkt till djuren för att ha natten.

Själv känner jag mig urlakad, nu har jag sovit så det är inte det. Men jag känner att jag är trött mentalt. Det tog slut när vi förlorade vår tacka i fredags. Har inte kommit igång sedan dess. Tankarna går hela tiden.



I går var det lite lugnare med lamm. Däremot så har vi två som stöter. Det ena för lammet blev stulet, och det andra vet man inte varför...


I dag var det kurs. Vi var i Ringarum. Vi körde tävlingsmässigt program. Och det var lite spännande att se hur de har utvecklats! Och det har hänt saker!!! Mycket glad för deras skull!!!



Sotaren var här i dag och fixade 2 av kakelugnarna som vi inte kunnat eldat i för det varit brister. Nu har han åtgärdat dem och i morgo kväll kan vi elda i den ena och på lördag i den andra. Sedan ska de läman prisförslag på att fixa den öppna spisen, som ska få kasett och kaminen till Blå Salen!

Sedan ni!


        

Ovido - Quiz & Flashcards