Guldhund

Direktlänk till inlägg 5 maj 2012

App kurs

Av Ingela Karlsson - 5 maj 2012 17:15

I dag har jag en app kurs för ett gäng. Vi tränade allt i från grunder, att lära sig hämta, lämna och lite markeringar och bråte i skogen.

Alla var superduktiga och det var kul! Har saknat lite jaktapporteringen kände jag. Det körde jag ju mycket förr med Mormor och Lakritz. Men avskyr fåglarna... urk!


Vi had fint väder och det blev intensiva pass och roliga pauser!


Sedan tog jag en promenad med hundarna. Och tog ett vallpass med Skoja.


I dag skötte hon sig bra! Även på de längre arbetena tog hon kommandon! Men jag hittar inte pipan! Jag som precis fått in ngr kommandon på henne!!!!


Det är drivningen som jag inte fattar vad jag ska göra åt henne. Kennelmamma får kanske hitta på ngt där....


Annars går hon bra, tar kommandon snabbt, aktivt och lyssnar bra för det mesta i dag! Mycket nöjd!


Kameran fick arbeta lite under promenaden. Hoppas det blev ngn bra bild!


Ska borsta Molle nu. Han har div saker i pälsen. Kvistar, barr, mossa , gräs och vad det nu kan vara! Jag har egentligen inte tid med det men jag måste för hans skull. Hade inte planerat in det som sagt! Jaja nu ska det göras i alla fall!


Kvällen har varit lugn och skön!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards