Guldhund

Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

Rekord

Av Ingela Karlsson - 12 maj 2012 22:45

I dag har vi tävlat. Skoja och Viska och jag!

Gick upp 05. Fy sjutton säger jag! Somnade sent gjorde jag med!


Väl framme så var det en fin liten klubb, trevliga människor.


I eliten var vi 3 st och jag fick nummer 2!!! Inte nummer 1! Märkligt!

Grupp gick bra. Lugn och stabil faktiskt. VIlket hon sällan är.


Programmet med henne kändes riktigt riktigt bra. Fria följet var väl inte ett av de bättre.... men för överigt är jag väldigt nöjd, väldigt nöjd med henne. Känslan fanns där, hon och jag mot världen!

Sitt i grupp 10

Plats 10

Fritt följ 8

Z 10

Ink med stå ligg 9,5 steg i stå

Rutan 10

Dirr app 8 ss tvekar app

Metall hopp 10

Vittring 10

Fjärr 10

Summa 306 p


Det var vårt bästa program poängmässigt!

Hur kan man vara annat än näjd? Omöjligt! Den hunden!!


Efter det var det bara att ladda om för nästa klass. De väntade på mig med Skoja för plats. Jag hade dragit nummer 6.


Hon var helt galen av att fått sitta i bilen! Yippie... eller inte...

Men nu är ju Skoja en cool hund som ställer om från 0-100 blixtsnabbt och tvärt om! Det är en uppskattad knapp hos henne!

Platsen gick riktigt bra. Med ngr sekunder kvar rullade över till sidan hon men det missade domaren!


Vi gick bort och värmde upp lite. Vet ju inte hur jag ska värma henne då det är et tår sedan vi tävlade och inte riktigt då hittat vår grej! Så jag provade en variant helt enkelt.

Jag hade innan bestämt mig för vissa saker så jag visste precis hur jag skulle göra i det hela.


Hon går in och gör ett riktigt jäkla bra program! Denna lilla hund kan prestera så fiint, när man minst anar det med så lite träning i sina unga ben!

Hon nollar läggandet men det var helt och hållet mitt fel. Jag gav helt fel signal. Rutan som vi knappt har, har vi turen att att hon kutar in rakt i mitten ch på mitt stanna stannar hon blixtrande snabbt och STÅR!! Vi har inte ens lärt in det ännu. Men gud vilken fin ruta!!! En målbild skapad!


Plats 10

Ff 9 sitter mot föraren

Läggande 0 upprepat kommando

Ink 10

Rutan 10

App 10

Hopp 10

Fjärr 10

Helhet 9 Vältränad hund, trevlig


Avdraget på helheten tror jag att jag fick för att jag drog på henne lite mellan, för mycket. Var väl medveten om det men det var min plan, som gick hem till fullo!


Summan blev 186 p! Så med nollan på läggandet som annars är henne parad, så kan jag inte vara annat än supernöjd med vår debut i klass 2!


Fick höra fina ord om hundarna som värmer en gott i hjärtat. Spelar ingen roll att man själv älskar dem oavsett prestation, man uppskattar när folk bjuder på så fina ord.


Dagen till ära tog Adelia och Bianca sitt SE LCH!!! Stgort grattis till er! Ett superfint program av dem! De är så värda detta. Stort grattis min vän!


Anna och Lotta gjorde riktig fina rundor båda två. Anna debuterade i klass 3 och gjorde det bra!!!! Inget förstapris men vad det har hänt mycket med dem, helt otroligt!

Lottas och Zebban gjorde en så bra runda!!!!! Deras bästa ff under tävling vad jag ngnsin sett! Att de äntligen fick vis det vi ser varje träning!! Underbart!

Nancy och Mattis gjorde ett jättefint program enligt de andra som såg det Jag hade ju eliten då så jag såg det tyvärr inte. Den hunden kommer bli riktigt bra!


Lisbeth och Zack var också med men jag hann inte se dem då jag körde Viska innan och var tvungen att rua med Skoja efter. Men jag kan täna mig de hade fina saker i sitt program de med!


Lorna var med och hennes rullstol hade vi med på taket! Och rampen hade de fixat på Sommenbygdens BK! Så det gick ju bra att ha med henne i dag!


Tack alla tjejer för en härlig dag! Ni gör livet roligare det är helt klart!


Ännu en bild på Skoj och mig!

Ewa A Fotograf med Ancki S kamera


 

 
 
Flutterby Photography

Flutterby Photography

12 juni 2012 12:18

Hej Ingela! Då alla har olika kameror och olika märken, version av kamera etc så är inställningarna placerade på olika ställen, (min Canon eos 550d ser mycket annorlunda ut jämfört med Canon eos 5d tex), så är det svårt att ha en kurs att gå igenom sådant på. Jag vet inte var varenda kameras inställningar sitter! ;) Därav att man som deltagare själv bör kunna detta för kursen, men jag lovar att om man tittar i sin kameras manual så står det utskrivet tydligt var man ställer in detta på sin kamera. Sedan är det mindre viktigt att du vet exakt vad bländare/slutare är i sig.
Det ÄR lite knökigt i början, även med noggranna teoretiska genomgångar, men plötsligt faller det på plats, särskilt när man jobbar mycket praktiskt! =) Det ger en tydligare förståelse för orsak och verkan. Visst kan jag sätta ihop kurser med större fokus på det teoretiska, men jag kan som sagt inte kunna varenda kameramodells inställningar.

http://flutterby.blogg.se

Ingela Karlsson

15 juni 2012 22:05

Tack f´ör all info! och att du tog dig tid!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards