Guldhund

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av Ingela Karlsson - 15 juni 2012 20:31

I morse så gick jag upp för att packa det sista för att sedan hämta Lelle. Vi åkte mot Borlänge....


Vi startade inte GPS då hon var säker på vägen. I bland i alla fall visade det sig... Haha


Till slut fick vi starta den där GPS manicken.


Vi stannade och rastade en gång. Drack lite kaffe, eller jag i alla fall. Busade med Viska och lät henne leta lite bollar för att få göra ngt kul med kolat!


Väl framme i Borläge hittade Lelle till Sportfältet! Vilket vackert område! Stooooora gröna ytor! En underbar plats!


Vi tog med oss Viska och gick ett varv. Mot vet besiktningen dessutom. Och ja jag hade tävlingsboken med mig....

Hon gick igenom utan bekymmer. UA! Duktig tjej!

Lite smattrande moppar, annars tycker jag det går bra med henne. Lite containerljud men det gick också bra!


Det som var värst är nog agilityhundarna. De är ju gapiga, jag vet, inte alla... men de kastar sig, alla dessa småhundar i kopplet och gapar och gör utfall. Och ägarna står i andra änden och bara glor och säger inget...jag vet inte alla... Så respektlöst mot hundarna degör det mot. En del blir illa berörda, som Viska.

Men helt klart så är de värre. Lydadshundarna vi har mött sköter sig oftast men de kan bli sura om ngn är för nära och visa lite tänder. Ja men det är ok, det är ju upp till mig att se till min hund inte går fram.


Undrar varför det är sådan skillnad på framför allt små hundar mot de stora? Har egen teori som jag inte ska dra här.

Men irriterande är det med dessa hundar och ägare som skiter i att hundarna missköter sig!

Och för Viska är det förödande med dessa hundar som helt plötsligt bara kommer flygande, hon blir så låg när inte Nike är med och är tryggheten för henne.

Det gör ju inte våra gruppmoment starkare om jag säger så!


Ja i alla fall satte vi upp tältet vi fått låna av Viskas Gudmor Nancy! och vilket underbart tält. Tog inte 2 min så var det uppe och fast! Helt otroligt! Mycket uppskattat att vi fick låna det! TACK!!


Sedan var det inviging. Vi gick i trupp. Lite prat och sång, nationalsången.

Härlig, stämningen, sången! Underbart att få vara med om det. Igen. Tredje gången.

Tänk att vi kvalat in 3 ggr. En härlig känsla. Man blir lite eftertänksam när man är i det hela och de pratar om prestationen att ta sig dit!! Och det är bra att bli påmind! Jag är stolt över Viska. Hon kämpar trots alla hennes rädslor, hon gör alltid vad hon förmår!


Sedan var det en stund till lottningen. Lottningen. Som blev till en mardröm!

Jag har katalognummer 27. Får gå fram och ta den fina lottpresenten.... en ask med fin choklad med dalahästen. På baksidan står siffran man får. Vis av erfarenheten tar jag inte den jag tänkte utan den bredvid. För den jag tänker ta först, det är alltid nummer 1, så då tarjag den bredvid.

1. Det står en 1:a på min choklad! 1. Hur kan man dra 1?? På ett Svenskt Mästerskap!!!!


Näe utbrister jag högt! Jag blir precis stel!

Nummer 1 säger jag!

Han skriker Number One!!!!! Och alla tjoar och applåderar.....

Troligen avglädje att de själva inte fick det.... hihi


Jag tappar helt allt. Luften går ut mig. En vill byta med mig på vägen ut, Lena säger ngt snällt som jag inte ens kommer i håg.

Jag går ut till Lelle och bara säger, nummer 1 hur i helvete kan man ta nummer 1, på ett SM!!! Helt otorligt!


Jag börjar skaka och känner nej, det här går inte bara!

Jag säger om och om igen, hur kan man ta nummer 1, på ett SM!!!! Knäckt.


Lelle försöker peppa mig med lite fördelar hon kommer på. Och jag tyckte inte ngn var bra men sedan kommer hon på att du fårju ha henne på kanten i gruppmomenten i alla fall! Och det kan jag hålla med om.


När vi ska gå till tältet säger Lelle lite käckt, ja men du var den enda som fick applåder och visslingar. Hahaha! Det har hon ju rätt i!


Skulle träna Viska då men det var ingen bra idé jag var helt klubbad av nummer 1! Number One! Låten bara rullar i huvudet.

Vi satte oss att invänta provhunden i stället! Medans vi letade med fördelar.

Då kommer jag på en till. För Viskas del är det ju väldigt bra att vara i början för då hinner hon inte bli så belastad av utfallshundarna, stoj, ljud. Så det är ju toppen faktiskt!

Och är det regn, så säger Maggan, att då är det ju inte geggigt när du kommer in. Och det har hon rätt i!


Vi såg provhundarna. Ring 1 var ff. Hattigt ff, mycket korta sträckor, många halter.


Efter det så började jag komma till sans. Laddade lite igen.


Vi tog ett pass då. Rutan. Bra men gick fort in jag hann ej stanna henne innan. Dåligt av mig!

Dirr app. Bra om det inte står ngt hon kan tro är en ruta, typ en påse medvittingspinnar....

Vittringen fint!


Sedan letade vi hotellet. Slutade med att vi fick in det på GPS som styrde oss rätt.

Sedan till Kupolen för att leta efter ett bolag till Lelle. Mat med oss och så till hotellet för att äta!


Väl på rummet åt vi och slumrade en stund! Skönt.


Nu glor vi på fotboll. Heja Zlatan!


Det jag saknar är ett stöd från min klubb. Det tror jag agilitygänget också gör. Det uppmärksammas inte över huvudtaget att vi har både lydads och agilityekipage från Söderköpings BK. Ganska synd!

Man hör en del i dag prata om stödet från sin klubb. Det hade ju varit trevligt kan jag tycka.


I morgon så är det gruppmomenten kl 07. Vi går in som nummer 1. Number One! Och vi ska göra vårt bästa! Vårt allra bästa. Allt kan hända men vi ska försöka hålla i hop!


Nummer 1 brukar betyda ljud men i morgon ska jag trycka på nappen off till ljudet! hahaha


Tack för all stöttning runt om mig! Det betyder mycket med er alla runt om mig. Det gör saken roligare, att inte göra det ensam, utan ni är med oss, Viska och mig.


Viska är en fantastisk hund. Och det är samma hund med hem, hur det än går!


Håll tummarna för oss! Vi uppskattar er alla!



Skapa flashcards