Guldhund

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Ingela Karlsson - 7 augusti 2012 23:45

Nej det blev inte av då han var på OS den rackaren!


I dag åkt vi upp till Stockholm för att vara här två dagar och strosa lite.

 Vi bor på hotell Oden och det är ett helt ok hotell. 

Vi gick till ngn stans, och sedan tog vi en båt till färjan. Efter att ha gått typ 5 timmar fick jag skoskav. Min fötter har ju minskat, och jag missade att spänna sandalerna efter dem. Så jag fick skav. Men hade skav plåster med så det gick bra.


Var på Skansen och strosade. Mysigt!


Lyssnade lite på Måns som repade till kvällen. Var ngt mer gap band som skrålade ngt hemskt! Jag avskyr viss musik, typ hårdrock. Då kan jag dunka på kastruller det låter ungefär lika.


Vi tog sedan båten hemkåt för att gå till hotellet igen.

Vi stannade för att ta en öl här och där, åte god mat. Jag åt fisk planka! Det var mums. Men servitrisen var ett surkart! Fy så otrevlig. Jag kunde inte ens få ljummet kranvatten. De serverade inte det jag skulle få köpa vanligt vatten!

Då är jag utan sa jag och hon bara ok! Idiot faktiskt. Service var inte Drottninghofs starka sida!


Väl på hotellet hade vi gått i ca 8 timmar! 

Haft en underbar dag, farmor är ju med oss. Och det har varit trevligt att umgås och prata om allt. Och även om jag är hemsjuk så är det mysigt att åka iväg med den man vill dela livet med. Han är en klippa för mig.


Evelin och Sam är hemma hos hundarna, så det känns bra. Är svårt att lämna Nike till vem som helst. Jag har sådan järnkoll på den hundens rörelser, så inget ska riskeras med sin rygg! Fjantig... JA!


Bilder från SM:


Husse och Dollan sitter och loppar sig och vi andra vid matbordet.


 


En del av alla mina finaste vänner jag har omkring mig! Det var så glädjande den här dagen, ni kan inte ana!


 


Vår östgötske domare. Anders Svensson.

 


VIska i stoppet!

 

Ovido - Quiz & Flashcards