Guldhund

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Ingela Karlsson - 24 augusti 2012 09:30

I går var det vallning med en tjej och det gick riktigt riktigt bra!!!


Hann med en del tråkjobb som fakturor under em!


Sedan på kvällen var det aktivitetsgruppens kväll. Det är en underbar grupp som vill stimulera sin hund med tex sök, spår, uppletande. Att kunna använda det i vardagen utan att behöva tävla.

Vi kombinerar det med allmänlydnad! Störningsträning och stadga med allt vad som händer runt om en i vardagen!



I dag skulle jag vallat in en grupp får åt en vän, men fick avboka det då jag inte hinner det. Usch får dåligt samvete. Men jag måste, mitt dugn har visst bara 24 timmar!!! Vill ha fler!


Vi har däremot flyttat baggarna! Flytta? det borde tycka är kul, och det gör de!


Skoja samlade i hop 80 djur kanske och Andreas gick i täten för att visa vart de skulle. Arne och Evert går efter honom.

Skoja går bakom och ser till de går åt rätt håll och inte stannar och betar som de bara vill göra! Hon är oerhört duktig i bruksarbetet med djuren.

Hon kan eyea, hur fasiken stavas det..... lite väl och fastna men annar är hon så bra!



Nu är det kväll och jag har inte ens packat en strumpa till helgen.


Ska till Linköping på helgkurs för Nina Svartberg! Ska bli intressant. Roligt att gå kurs själv!

Ska ha med mina skuggor, Nike, Viska och Skoja!


        

Skapa flashcards