Guldhund

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2012

Hjälp!!!

Av Ingela Karlsson - 5 oktober 2012 06:45

I dag har det varit fredag hela dagen!!

Och kan ni tänka er? Det har varit sol och inte en droppe regn?????????? När hände det senast. Hjälp mig, jag är i chock!!!!


Och jag hade inte ngt som stod i almanackan, mer än Bianca. Och hon är ju här då. Men annars tomt!! Hjälp, vad är det som händer!!!!



Dagen har spenderats till att styra lite men faktiskt ta det lite lugnt med. Dammsugit och sådant skräp. Farmor är här och har putsat lite fönster, fixat lite skåp och så. Tack! Det är så värdefullt med den hjälpen när det alltid är så fullt!


Sedan tog jag hundarna med mig, min vän Canon och åkte ut till det vackra Väldenäs. Det är min favoritplats att vara där. Vattnet har vi ju utmed hela marken och det är ju inte så fel, men Väldenäs i sig är ett magiskt ställe att gå på.

För andra människor inget speciellt alls, men för mig är det helande.


        


Vi gick in fårhagen, tackorna, vuxna och lamm går där ca 150 st. Fältet de går på är nästan 8 ha, och så är det massor med skog för dem dessutom. Så det är stort!



Gick in, satte hundarna på fältet och kelade med dem och kollade dem så de mådde bra. Mysiga de är. Det har varit lite för mycket nu ett tag kände jag när jag stod där. För jag har inte tagit mig tiden att åka till dem, Andreas har mest kollat dem. Dåligt samvete. Jag måste planera på annat sätt. Jag saknar dem så, det inser jag när jag står där med dem omkring mig, på kö för att bli kliade.



Sedan fick Skoja jobba lite. Byta håll i fart, samla i hop hela flocken, dela på stora flocken och lite annat. Sedan bytte vi och tog en flock flera hundra meter bort. 25 djur kanske. Vägrade ta liggkommandon! Igen på håll.

Blev en springvända för mig!

Bytte flock igen, samma sak. Tog inte kommandot. Springa igen!

Gjorde igen. Då hade poletten trillat ned!! Skrälle!


Livsglädjen saknas inte hos ednna underbara hund!!


           


Humöret var inte på topp. För när jag fick springa över fältet för att prata allvar med henne fick jag sätta alla hundar: NIke, VIska, Witch och Bianca. Witch går i flexi och henne band jag fast i Nike.. Vilken syn.


Bianca ute och snosar bajs



I alla fall beslutade jag att fortsätta och inte åka hem som jag tänkte i frustration.


VI gick runt fältet och kollade efter fler djur. Vi hittade två små flockar till längst in, som Skoja fick jobba med och se till så alla samlades i stor flock. Hon jobbade på bra. Har svårt med sakta kommandot...


Skoja retar Viska



Nike fick gå kopplae nästan hela promenaden för att hon har varit så dålig i kroppen. Riktigt dålig. Och ni kan ju tänka er hur glad hon var.... Witch går ju allti i koppel. Flexi faktiskt när vi går på öppna ytor. Nu är det mycket fält och beteshagar vi går i, för Nikes kropp klarar inte riktigt skogen. Inte lös i alla fall. Eftersom hon är ju inte så stillsam..

Sista 5 minutrarna släppte jag henne sp hon fick springa lite. Trodde det skulle gå lugnt då.... Jovisst! Fick vara på hela tiden: Nej spring inte så där fort. Nej stanna. Nej inte bada! Nej! Stackars hund! Haha


Söta Witch, typsikt luzernkort, öron fladdrar!



Väldenäs är så vackert, promenaden blev lika fin som jag trodde till slut. Färgerna är vackra, fast det vackraste är kvar att se. Jag väntar på det röda i löven. Men visst är det väl underbart!


        


Tycker inte hon ska bada liksom.


Efter promenaden åkte vi.. Nöjda och glad efter en fin promenad.


 
 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

7 oktober 2012 07:39

Härliga bilder!!! Jag håller med - ditt Väldenäs är helt underbart!!! Kram från oss

http://www.starsweepers.se

Ingela Karlsson

7 oktober 2012 08:51

Tack Ja det är det verkligen!!!!

 
Adelia

Adelia

7 oktober 2012 07:47

Ja hon snosar verkligen bajs... Härliga bilder. Tack för att ni tar hand om henne. Tur att jag har er. Kram

http://www.nogg/kungsvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

7 oktober 2012 08:51

Klart vi tar hand om henne!!!! Hon kan få vara kvar.... om ni tröttnar på henne...

 
Bibban,Spot,Ragge&Härja

Bibban,Spot,Ragge&Härja

7 oktober 2012 09:14

Ja, det väldigt härligt ute på Väldenäs. Det blir ro i själen där och särskilt ihop med fåren. Fina bilder. Kram

http://rockragge.bloggplatsen.se

Ingela Karlsson

7 oktober 2012 17:01

Ja det är helt bara underbart. Fåren gör ju inte det hela sämre!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards