Guldhund

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Ingela Karlsson - 2 december 2012 09:45

I går skulle jag åkt till Kungsör och startat Skoja i klass 3 inomhus.


Jag bokade av för dryga veckan sedan. Nu är Lp III i hamn och jag känner inget sug att tävla. Så då låter jag bli! Det hade varit spännande att tävla henne inne.

Fick rapport om att det var halt underlag och att sista hunden hade stor störning av ALLA hundar som skulle in för grupp momenten. Dåligt att inte alla har samma störning, dvs en hund, den som ska in efter.

Annars ett bra arrangemang tydligen!


Vi flyttade får i stället. Skoja fick göra det hon är född till, valla!


                


Sedan en rejäl promenad förstås.



I dag blev det promenad med Anki över det underbara Väldenäs! Ett stort gäng galna hundar med två städade förare. Witch i snöre förstås vilket inte alltid uppskattas.

Skoja fick som vanligt lite mer än de andra. Stanna och göra ett hämt på 250 m, sedan lite vallning. Sedan promenad och sedan på hemvägen ett hämt på kanske 350 m och sedan valla lite. Så hon får göra lite med kolat, då blir kvällen lite bättre om man säger så! Skoja Troll!



I dag har det varit adventskaffe här. Vi var en hel hög, ca 15-18 personer. Vi var förstås i Blå Salen, som jag bara älskar att vara i! Stort utrymme, en gammal själ och bara så mysigt!

Vi fick en advenstpresent, en talrik till julservisen! Åh vad jag gillar den. Uppskattar att få ta fram den, första gången av många i dag!



Skapa flashcards