Guldhund

Direktlänk till inlägg 22 december 2012

Bortblåst rädsla?

Av Ingela Karlsson - 22 december 2012 21:00

I dag har det varit en lååång dag med mycket bilåkande som jag verkligen avskyr! Verkligena avskyr. Kan inte med ord betona hur mycket  jag avskyr det!

Först till Linklping för en date med Kennelmamma Lite prat och babbel.

Sedan vidare till Motala för att räna med Helene i Dittes hall.

Jag fick en vägbeskrivning som var skriven från min synvinkel åt fel håll. Haha vi tänkte olika där!


Väl framme vid grindarna skulle jag ringa Helene skulle hon komma och öppna! Ingen Helene svarade! Jag ringde tio ggr!! Inget svar! Börjde fundera hur det här skulle gå när H ringer! Vart är du? Svar: Utanför grindarna!


Haah vi skrattade gott Jag satt utanför 17 min och ringde som en tok! Ja dessa telefoner!

Väl inne så tog vi en fika och pratade lite!

Sedan ut i hallen. Planen från början var fritt följ med dem. Men sedan la jag om det med Viska. Hon inomhus... kan inte bli bra!



Vi värmde upp dem. Skoja fick göra hopp app, rutor och en del fjärr. Lite ff med. Men inte så farligt. Nike låg och sjöng lite med Viska bredvid sig bakom kompostgaller.

Tog ut Viska för lite lek. Men se där. Hon var inte alls berörd av det hela. Inte ens för ljudet från grannarna. Nu var det inga pang bong läten. Men i alla fall! Så vi körde ff med Helen som gick med och kollade på det jag ville läggakrutet på. Hon gick förvånansvärt bra med tanke på hur den hunden är...

Nike fick apporterar det gillar ju hon!



Sedan kollade jag på H och T! Såg stor förändring på dem. Superkul verkligen!!! Mick fick komma ut och han är ju bara för kul! Mina BC tjejer bara avgudar honom. De blir helt till sig! Märkligt för Skoja gillar ju inte dirket många hundar. Men Mick!! Ojojoj.

Blev lite lunch och lite mer träning!

Tack Helene för en jätterolig träning!!!


Sedan bar det av till Söderköping där jag skulle till en av mina bästa vänner. Lämnade lite jullappar och fikade där. Stannade ett par timmar och umgicks bara. Träffade hennes familj. De är så mysiga.


Sedan handla. Mindre kul. Men det gick bra, lite folk som tur var!


Sedan hem sent om sider.

Borta en heldag två dagar innan julafton.... Ja det var ok då vi är klara med det mesta. Ska städa av i morgon. Annars lugnt!



Underbart skönt faktiskt.


Andreas skulle ev jagat i dag. Men av princip tackade nej då både han och jag anser att man jagar inte vilt med denna snö, och dessutm inte med hund. För även om hunden knappt tar sig fram är det ju så djuren måste i alla fall lägga energi på att flytta sig i denna djupa snö. Och hunden den kommer hem och kan återhämta sig men det kan inte djuren göra på samma sätt. Man ska vara rädd och snäll mot de vilda.


 
 
adelia

adelia

28 december 2012 21:42

Vilka otroligt fina bilder du tar:)))

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

28 december 2012 21:45

Tack! De är helt oredigerade. Kan inte det där ju! Måste lära mig så man kan fixa till dem lite som de gör!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards