Guldhund

Direktlänk till inlägg 23 december 2012

Satans!

Av Ingela Karlsson - 23 december 2012 20:45

Satans vad tiden går!!! I morgon är det julafton!

Mysigaste tiden är ju från 1 advent och fram tills i dag. Egentligen. Det är ju då man tycker det är så mysigt, jag pyntar och styr till första advent. Pysslar och planerar julklappar och mat och så vidare!


          


I dag har vi städat.

Hundarna har fått sig en rejäl sväng så de är skapligt lugna! Nike är helt ok i kroppen.

Jag har sagt att hon klarara inte denna vinter med om vi får snö. Men fasiken ser det ut som det ska gå! Om inget händer så hon skadar sig värr. Min kära hund, min stora oro för den hunden, det lever jag med varje dag!


Vi hade uppesittarkväll i kväll med mamma och farmor! Det har vi varje år och det är så mysigt!. I år är farmor med det brukar hon inte så det var extra kul!



Min kväll var lite strulig. Brände mig när jag griljerade skinkan. Två ggr tar jag på varm plåt utan att tänka mig för. Brännblåsa!!!

Lägger en plastpåse på plattan då jag precis dragit av kastrullen. Kul!

Och så gjorde jag en pannacotta till kvällen och blandade i garneringen i smeten..... yippie! Eller inte!


I morgon firar vi jul, och så firar vi vår lilla Babys födelsedag! 3 år fyller hon! Vart har tiden tagit vägen.


 
 
adelia

adelia

28 december 2012 21:49

Ja Nike är helt otrolig,jag fattar inte var hon får energin...och att hon inte inser att det är bäst att hålla igen lite så jag inte blir skadad....haha,,är det människo tänk mån tro....I hennes värld är det väl bara fullt ös medvetslös....Hon är unik iaf..och vi håller tummarna för att hon ska få uppleva mkt mer.....Va fort 2 år gått,kom ihåg när vi var och titta på henne,ute i ingenstans.....så litet knyte...Yrväder..haha---
Tråkigt m brännblåsor...En gång för många år sen hamna jag på sjukhus pga av mina smärtor som då satt sig i tarmarna....Då hade jag bakat dagarna innan och sprungit ur ducshen för att ta ut plåten....och vad gör jag...jo bränner mig på MAGEN...av alla ställen..Sen på sjukhuset undrar läkaren varför jag har brännskador på magen....Han höll på vrida sig av skratt.....;))ja det är jag i ett nöt skal det;)kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

28 december 2012 22:12

Ja den hunden Nike är helt rubbad men helt unerbar!!
Ja LIlla Skoja är tre år nu och ännu vår bebis!!!
Hon är ett litet lyckopiller den lilla!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards