Guldhund

Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

Grand opening

Av Ingela Karlsson - 5 januari 2013 10:45

I dag for jag och Lorna in till Norrköping för att vara på invigningen av ett hundföretag.

Var mest intresserad av att se hur träningshallen var.


Dagens bästa var när Åza och Pluto hade uppvidning i lite freestyle. Jätteroligt att se dem tillsammans i ett annat sammanhang än lydnad! Jag är ju väldigt förtjust i den hunden. Härligt Åza!


For sedan och handlade lite här och där.


             

Sedan for vi till Nancy och kollade valparna. Känner mig väldigt stolt över dessa valpar, Rakel, the one and only Princess är ju den stolta mamman. Kan det bli annat än bäst? Eller Viska anser ju att hon är mamman.... Knäppfia!

Men i dag var inte Viska med då jag valde att inte ha med ngn hund på invigningen.

Bedårande är de ju redan nu och jag har en favvo.

Rakels huvud tilltalar mig. Och hoppas valparna får samma huvud. Hon är kort och riktigt trubbig. Molle har likadan näsa, men de är ju kusiner så det kanske finns där...



Förra kullen träffar jag en hane då och då. Han har samma vackra ansikte som sin mor. Hoppas hon nedärver det till dessa små varelser med!!!

Det och så pappans motor! Sedan hemåt.

Jag har fått en idé efter denna dag. Ska nog ta tag i den i morgon. Undrar vad Andreas kommer tycka. Mina kursare kommer nog gilla det hoppas jag!



Viska mår fortsatt prima. Enkel att ha inomhus. Känner sig för innan hon går upp i en soffa eller säng. Ute får man passa henne för då känner hon inte av. Men hon är ändå inte på samma sätt. Nike tog ju i allt bara hon skulle resa sig för att gå ut! Viska är inte sådan som hund. Duktig tjej! Nu är det två dygn sedan. Ett dygn till så är det värsta över!


Alla hundar är understimulerade. Men eftersom det är jag som sköter motionen i det här huset och jag vill inte be Andreas om det inte krisar så får de slappa i dag med. I morgon blir de rejäl promenad! Sedan är det slut på vilan. Vilket de kommer vara mycket glada för!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards