Guldhund

Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

Rubrik saknas

Av Ingela Karlsson - 7 januari 2013 13:00

Inte sovit på topp i natt. Varit vaken många ggr. Tänkt på Evelin. Vad hon går igenom.


I dag började tävlingsträningskursen!


Vi var i ett ridhus och de fick i dag lägga upp sin tävling helt själva! Jag stöttar och skriver protokoll. Efteråt går vi genom varje hund och tipsar och pratar lite om hur man kan tänka och vända på saker och ting.


 


Alla hundar var enormt taggade och så duktiga. Förarna skötte sig jättebra och det var så himla kul att vara i gång igen.

En del hundar är inte klara i sin klass men man kan faktiskt tävlingsträna ändå! Med goda resultat ur olika synvinklar!

Trots allt var det roligt att vara i gång igen!

Viska fick vara hemma med sitt sår. Och Nike och Skoja var med. Nike fick lite metall, hennes favvo. Det är kipp i dessa upptag kan jag lova!

Skoja fick träna fart i appoteringarna och lite rutskick med tanke på placeringen.

Ett par fjärr som var lite för mycket rörelse i idag! Hon var gasad och på. Ff var så där. Måste verkligen jobba med det mer med henne.


När en så nära person som Evelin är till mig, förlorar sin lojala följeslagare,  blir det så extremt tydligt vad djuren betyder för oss. För en del av oss.



Jag vet ju själv vad jag har att vänta mig, inte inom alltför lång tid bort. Jag vet man inte ska se det så, men jag vet ju att det faktiskt är så. Insikt som jag inte vill ha ibland....

Jag har två hundar, en äldre och en som inte är så gammal men inte frisk.


Det kommer över mig hur det ska gå den dagen. Tårarna rinner bara jag tänker det, tårarna rinner samtidigt som jag inte vill, men känner sorgen inom mig. Och den är inte att leka med den känslan.



Hur ska jag klara mig? De är ju mitt allt. Jag älskar alla mina hundar. Men Nike har ju det där extra. Och Witch. Våran Witch som är som vår bebis...

Det gör ont så fasansfullt ont att veta att det kommer ske. Och man vet det ju när man skaffar dem. Men vad hjälper det den dagen det är dags?


Nej usch det här blev sorgligt. Men det väcker massa känslor till liv jag inte vill känna.


       



 
 
Ingen bild

Lorna

12 januari 2013 13:29

Min älskade gudehund !! Fy vale för den dagen ! Älskar henne som hon va en av mina!

Ingela Karlsson

13 januari 2013 09:41

Åh jag äleskar min Gudemor!

 
Cari Hansson

Cari Hansson

12 januari 2013 13:41

Usch ja, förstår precis vad du menar... jag har ju min Majlis som är mitt allt, som också har passerat mittpunkten av sin livslängd. Tårarna rinner bara jag tänker på att hon inte kommer att finns för alltid... min ögonsten....

http://www.bluealert.se

Ingela Karlsson

13 januari 2013 09:42

Usch jag förstår dig vekrligen! De är pigg och friska ena dagen och så vips, är det dags!

De borde få leva lika länge som vi!!!

 
Lotta o pojkarna

Lotta o pojkarna

13 januari 2013 10:08

Usch vill inte...kram

http://www.zebulon.bloggplatsen.se

Ingela Karlsson

13 januari 2013 10:45

Nej håller med dig verkligen!!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards