Guldhund

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

72 min

Av Ingela Karlsson - 15 januari 2013 23:15

I dag har det varit tävlingsträningskurs igen! I dag var vi i VRF:s stora ridhus! Herregud så stort! Åh vad jag vill ha ett sådant. Man kan både valla och träna vanlig hund i det!!!! Och rida med för den delen!



Dagen var riktigt bra och rolig. Och spännande att höra deras tankar om det hela hur de lägger upp det från förra gången och så vidare! Inspirerande att arbeta med dem!


Efter det så var det lite handling och sedan hem för att fixa med mat och så och sedan fara mot simmet.

Lorna var med. Det är svårt att hinna allt själv. Viska simmar ju inte då.

Nike simmade 32 min i dag. Riktigt lugn och fin. Och det är klart hon hade varit med i ridhuset hela fm i fem timmar! Även om hon ligger ner halva tiden så är det jobbigt för hennes kola att ligga lös och inte få vara hos mej!

Större mattegris finns inte tror jag!



Skoja fick simma 72 min. Hur orkar hon???? Och hon simmar lika starkt hela tiden. 50 min i streamern! Hjälp säger jag vad trött jag skulle vara. Eller jag skulle nog ligga på botten helt utmattad med förhoppning om att ngn skulle fiska upp mig! Haha


Bianca simmade sina minuter med. Lite trött i dag men det beror nog på att det ä jobbigt att bo i flock och springa på promenaderna!


I dag har det varit lite pappersjobb och promenad påm tapeten. Promenaden i den fina snön var underbar. Nike älskar snön. De andra gillar också att springa i den men hon älskar just snön! Att stoppa ned huvudet, jaga flingor, rulla sig, göra dykningar, ploga.. Ja hon kan hitta på mycket i den! Hon är oerhört rolig att titta på när hon far runt som en stolle med sin boll om är oförstörbar! Den har hållt nu i 1 månad säkert. Inte en repa!

Helt magiskt otroligt! Guldhund!   


Djuren mår bra och tackorna blir bara keligare och keligare. Det är likadant varje år den här tiden i dräktigheten. De är ju alltid tillgivna men nu är de makalösa!


Avslutade med att fika med mamma med!


           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards