Guldhund

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Ingela Karlsson - 17 januari 2013 23:30

I går skulle Andreas fodra tackorna. Och vid fodringen är det så enkelt så Skoja behöver inte vara med om vi inte ändå är där!


Lite decemberbilder blir det i dag!


De går in snällt och så är det inget mer med det.

Men i går vägrade de gå in. Andreas var inte så glad på dem när han ringde in förstärkning. Skoja!


Skoja fick in dem på typ 1 min så hon tycker husse är en usel vallare! Hihi


  


Underbara hund! Hur gjorde vi innan vi hae henne? Minnenna är förträngda men lite kan dyka upp, Man var galen när de bråkade och inte skulle in. För när vi hade runt 300 på sommaren och de rymde och man skulle få in dem... Grrrr Många fula ord sades och mycket motion fick vi, vilket i sig är bra. Men inte bra för hjärtat med att bli så upprörd!

När ngn ringde och sa de hade gått ut var man helt bara NEJ!!!! Samlade i hop tio talet man och så försöka få in dem, kunde ta timmar...



I dag när ngn ringer om de har gått ut så säger jag bara. Okej, Skoja och jag tar in dem! Jag öppnar staketen och hon fixar det andra! Praktiskt! Men man är väldigt sårbar med bara en BC. Det blev vi varse om när hon var skadad!


Efter det blev det en timmes pulsande i oplogad lössnö! Underbart.



På em blev jag sedan upphämtad av Evelina och Eva. Vi skulle till Ewa för att ha vår julavslutning.... lite sent... men det var snöoväder då!

Vi har haft en helt underbar kväll! Så mycket skratt och så god mat! Och jag fick med mig fiiiiina saker hem som jag verkligen slogs för! Hihi mycket nöjd med kvällen! Tack tjejer för en så trevlig kväll!





Ovido - Quiz & Flashcards