Guldhund

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Ingela Karlsson - 19 januari 2013 22:45

Trots tung dag i går så åkte jag efter mycket stötande och blötande med Andreas. Han tyckte inte jag var klok som åkte 12 mil enkel resa för att träna. Och ngn sanning i det är det nog!


Bra väglag så det gick fort, lite trafik och ingen Farbror Blå. Väl framme så släppte hon faktiskt in mig i dag!!! Hahaha sist blev det ju lite kaiko!


Vi började med lite fika och babbel. Sedan in och träna. Vi körde lite samtidigt och så hjälpte varandra vid behov. Den typen av träning gillar jag!!!


Skoja fick fritt följ och fjärr, ett par vittringar som var ok. Lite apport med. Viska fick jobba med fria följet, det är vår akilleshäl samtidigt som det kan vara en styrka om hon går som hon kan göra. Nike får göra metallapportering, och läggande under språng! Min älskade hund. 3 år sedan vi tog vårt SELCH, och det fick jag slita för kan jag lova. Haha


Tarzan har gjort stora förbättringar måste jag säga. Man ser skillnaden klart när man inte sett han på ett tag!!

Tigge bus var förbannad i buren för han ville mysa med tjejerna, och Mick trodde jag skulle ha fåren med!


Sedan rullade bilen hemåt.


Lorna hade ringt tidigare ang en anmälan ang djurplågeri på en granngård, 6 km bort. Jag åkte förbi och det var så illa. Så jag ringde och polisnmälde honom också.


Det går 60-80 djur utan foder, det är i morse -25 grader och nu i kväll var det -17. Det är omärkta djur, vilket är olagligt, det är alla sorters individer, Kor, kvigor, kalvar i alla åldrar, tjurar i alla åldrar, dräktiga kor som fortfarande går med kalv... De har ingen ligghall.

Och jag lovar er det finns inte ett enda strå i hagen. Inget spill. Bara snö och bajs och hungriga djur!

De är magra. Nu jäklar får det vara bra!


Ska bli spännande om det kan hända ngt nu. Han borde ha totalt djurförbud och söka hjälp!


Har inte ord för vad jag anser om honom. Skulle vara spännande att höra hans ord om mig...

Skapa flashcards