Guldhund

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Ingela Karlsson - 20 januari 2013 21:00

Förmiddagen var inte kul.

Vi åt pizza i går kväll. Äter ju inte ofta det, men i går slöade vi till det.

Jag åt en fjärde dels  ungefär. Och i dag har jag haft typ gallstensanfall. Kunde inte röra mig det gjorde ont som in i hel...e!! Låg ett par timmar.

På em skulle jag till Prinsessan och hälsa på valparna!

Åkte förbi Dyhultsgården igen. Och fortfarande ingen mat, inte ett strå så långt ögat när.

Alla som vet ngt om djur vet att det blir lite rester kvar när de har ensilage. Jag lovar er, inte ett strå!

Se själva:

 


Och som ni ser på kortet ovan är de inte feta. Detta är dessutom en köttras som ska vara ganska runda! De ser ut som jag ve tinte vad. Det syns tydligaste på de äldra djuren och på de med mindre päls. Det är liksom bara buk på dem!


Jag blev totlat vansinnig och ringde polisen igen! Blev koppplad runt lite för att i alla fall få dem förstå att detta inte kan handläggas i flera veckor, dessa djur behöver mat, ligghall NU! Inte om 3 veckor i bästa fall.


De lade till det i min anmälan. Så skulle jag återkomma i morgon. Och det kommer jag göra.

HUr kan man med medvetet lämna alla dessa djur ute i denna kyla, utan mat och ingen stans att gå in?

Ok om de hade mat och ingenstans att gå in. Men de har inte det. Gud i helvete vad jag är förbannad på denna gris!


När jag kom fram till Nancy var jag tvungen att spy ur mig lite. Sedan lugnade jag mig lite för att sedan hälsa på Prinsessa och hennes valpar! Och förstås så är det ju blivande juveler! Kan inte bli annat av denna kull!



Dulle fikar med sin Gudmor! Förstås. Och Yenna och Rakel fikade med mig förstås!

   


Viska är så dan med valparna. Hn springer upp dit direktl Rakel bryr sig inte nämnvärt.  Haha roliga de är. Viska tror nog det är henne och Rakel Nannyn som tar hand om dem åt henne. Nike är intresserad men Nike är ju Nike.... Skoja är livrädd för dem. Livrädd menar jag då! Och när hon väl vågade sig fram och nosa kom Viska som ett jehu och morrade och sa det var henne valpar! Ljuset självt!


Efter ett par timmars valpmys och Prinsessmys och babbel for jag till Söderköping och hämtade Sam och sedan hem! Åkte förbi djuren igen. Ingen mat. Blir ett samtal i morgon igen.

Hur svårt kan det vara att köra ut mat när man har traktor och massor med mat?

Skapa flashcards