Guldhund

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Ingela Karlsson - 5 februari 2013 08:30

Måndagen började med tävlingsträningskurs. Sista gången för detta gäng! Det har varit otroligt roligt och givande att följa dem dessa pass. Att få stötta och hjälpa och bolla med dem om upplägg, tankar och så!

De har varit riktigt duktiga! Och vi har lärt oss mycket om hundarna!


           


Kvällen tillbringades med att simma. Adelia hade förhinder så jag tampades med Lotta! Skratt och plask blev det! Zebban stormtrivdes bland tjejerna. Ja inte Nike då.... Han är så rädd för henne! Haha hon har aldrig gjort ngt mer än att hon en gång röt i åt han när han skulle kolla in hennes boll! Haha han går omvägar, och vänder om han kan! Sötnöt!


Viska simmade 40 min i dag. ike 30 min och Skoja 60 min. Så de är lite nöjda. KAffe och babbel blev det förstås! Sedan kom Lina och Henrik infarandes med sina tre doggar för sim! Kilo hade tur i dag att Skoja var på bra humör. Hon hade inte tid med han!



Tisdagen. Äntligen var det vallning igen! I dag anlände Bibban Heléne Evelin och Cattis! Jättekul att se alla igen och hundarna skötte sig så bra! Vi vallar inomhus, och jbbar med sådan där som jag kallar tråkträning. Att ta tag i brister i grunderna som man kanske släpper lite på om man har större ytor.


Man har väldigt mycket nytta av denna träning i vår när man släpper ut dem! Vi tränar på att röra sig sakta, stand, korta kommandon och det ska vara släpp och massa småsaker!



Eddie var med och Evelina. Jag fick äran att gå in med han 2 pass. Oj vad han hade växt på sig! Nu var han lite mer träningsbar det såg man! Han har en fin stil och väldigt fin mot djuren! Och vad han har växt i sin kropp! Nu är det inte bara ben!


Sedan var det promenad med alla hundarna.


Dagen kunde ha varit sämre!




Ovido - Quiz & Flashcards