Guldhund

Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Ingela Karlsson - 25 mars 2013 09:00

Vad länge sedan det var jag skrev här. Brukar ju bakåtblogga lite för min egen skull men det orkar jag inte denna gång Och det har inte hänt så mycket stora saker.


Februari var trögt med kurserna då kylan och snön slog till med dunder och brak! Jag är så trött på snö och att alltid frysa. Jag använder mina värmare och har köpt två p vinterskor men inga är riktigt bra. Bäst är Muck boots stövlarna! Helt klart.



Evelin har hämtat hem sitt lilla underverk Vittra. Hon är nu 12,5 v och helt sjövild. Har ett hett temperament och svårt att koppla av. Så där har nog Evelin lite att jobba med. Främst att lära henne att koppla av! Hon är helt underbar!


Jag har jobbat åt JRF en helg igen. Riktigt roligt och jättebra ekipage verkligen!


Har en aktivitetsgrupp igång. Där jobbar vi emdsaker som är i vardagen. Och att kunna aktivera sin hund på enkla sätt. ett superhärligt gäng om 8 st som är superduktiga med sina hundar!!!



Haft lite privatlektioner. Både lydnad och aggressioner. Det varierar lite. Men alltid roligt!

Att inte kunna ta i sin hund utan att den ska bli arg ogillar jag! För mig är det viktigt att hunden inte vill bita mig om jag säger till för att den tex inte lyssnar. Jag kanske petar till den eller tar i den.

Det är ganska vanligt att mötas av att man ska undvika dessa situationer osv... Där tänker jag annorlunda. Rätt eller fel? det kan bara var och en svara på.



Lite vallningar har det varit men bara fram tills nu när lamningen är i gång .Förut kunde vi vara inne i stallarna. Köra ut de dräktiga och in med valltjejerna. Men nu ska det vara lugnt och fint där. Och snön gör att vi inte tar oss ut på fälten med dem! Och i valltjejernas fålla är det för mycket snö för att ens köra bara hålla ut och gå runt träning!


Anna var här och vallad en dag. Kul att se syster Qajsa och mamma Dimma.


Har hunnit fylla år! hade lite fest. Herregud vilken fest. Den ska jag skriva om enskilt i ett inlägg! Det var den bästa festen tror jag! Där lyckades kommittén verkligen med upplägg!!

           

Ovido - Quiz & Flashcards