Guldhund

Alla inlägg den 31 mars 2013

Av Ingela Karlsson - 31 mars 2013 22:45

I fredags var Heléne och Sofia här och tränade många timmar! Kallt var det! Vi ville ha sol!!!


Vi värmde lite ihop för att sedan titta på varandra och ge bra tips....

Tarzan gick jättefint! Han har gått med stoora steg framåt!


Här skickas han på vittring. Och så glor han på Sofia som står en bra bit i från precis som han säger: Och vad står du där för??? Jag som ligger på mage vid pinnarna ger han inte en blick! Vad rolig han är!



En tass i backen! 


 


Här matte, jag håller den superbra!!



 


Sofia och Lix ser så fina ut. Lix är dessutom nästan som Skoja socker söt... nästan....


Lix älskar sina saker, bäst är att få trycka in båda kampstockarna!!!


 


Fritt följ träning med lill fröken!


 


Mera ff



 


Idag fick Skoja jobba på. Ff, Z och vittringen. Ja de två första gick ganska bra. Men vittringen... jag måste verkligen ta tag i det, för vi har inte tillstymmelse till vittring igen! Hon bara hämtar, glatt, fram och tillbaka.... hon jobbade på bra den lilla sockersöta trollungen, för övrigt i alla fall....


Vi hade två jättehärliga träningsdagar tillsammans. Både Heléne och Sofia har lätt att skratta så det blev ju ett och annat flabb! Och vi har alla lite stolliga hundar på olika sätt. Deras är ju mer vilda än mina tjejer. Vilket tempo! Men vad roliga och duktiga hundarna är!!!! Tack tjejer för två jättefina dagar!


Skoja gör sättande!



Hur söt får man vara???  Hon är olovligt söt!


        


Lördagen var det jobb med djuren. Det ramlar på med lamm!


I dag har det varit halvt kaos. Jag har jobbat fm och sedan hde vi matgäster på em. Men det var massor med timmar med djuren först då det spottade ut lamm! Massor med jobb med avdelningar och olika grupper...


Farmor och Maria med fam harvarit här i dag! Jättekul att ses! Vi ses så sällan. Men vi får ta tillvara på de tillfällen vi får! Tilde var med och oj vad hon växer! Hon är så go!


 


Jag har så dåligt samvete för att jag är så petig och på! Det är svårt att vara på rätt sätt när man inte riktigt vet hur de andra tränar!

Man sätter ju sina egna kriterier, och dem ska man följa.


Jag är ju för petig kanske och kanske borde vara mer lyhörd för andras sätt att tänka i träningen. Kanske inte vara så på?

Jag ska lära mig vara tyst ibland. Det behöver jag verkligen träna på!




Skapa flashcards