Guldhund

Direktlänk till inlägg 14 april 2013

Misshandel

Av Ingela Karlsson - 14 april 2013 08:45

         I går så var det relativt lugnt, lugnt för att vara en dag hos mig i alla fall. Satt med lite papper och sådant skit.

Gick med hundarna, kollade djuren, nappade, väntade på att Matilda ska lamma!!!


Mamma och farmor lyssnade på melodikrysset, löste korsord..... Andreas högg i skogen...


På em kom Evelina för att lämna takboxen och vi skule passa på att träna, i ladan förstås!



Först körde jag Viska. Vi jobbar hårt med ff. Där finns alltid poäng att hämta och dessutom är det mitt favvo moment!

Sedan lite aporteringar, inkalllningar, jobba med fjärren och lite så.


Sedan skulle Evelina kommendera mig i ff, fjärr, dirr app och vittring...


Ff bra, fjärren helt ok, vittringen bra, men inte helt bra. Dirr app... katastrof!



Kommer ni i håg att jag skrev att hon hade börjat att valla in apporterna? Jag kan meddela att det gör hon ännu!

Hon springer mot konan, smyger sista metern och hukar sig mot apporterna....

Denna hund har inte vallat i sitt liv, nu 6 år gammal vallar man in apporterna!!!!!!! GAHHHHHHHHHHHHHHHHH!


Jag måste jobba på med konskicken helt plötsligt som hon alltid haft så naturligt lätt för.... Tokan!


Sedan Skoja. Värmde upp och så körde jag FF, hopp app, vittring och fjärr med henne under kommendering!


Hopp app, bra gick lite sakta, och då sämre upptag. Fjärren bra! Vrider sig lite. Vittringen... ja det är ju vår fasa moment!

Hon gjorde rätt två ggr i rad!!!!!!!!! Nu kör vi vidare med den idén som jag påbörjat! Phu.....


Påbörjade lite konskick med henne. Det gick bra med dessa första övningar, kan ju inte gå annat när man gör det så de inte kan misslyckas!! hihi


Evelinas hundar gick bra. Hollan var lite laddad. Diskkuterade lite där och hoppas det hjälper!


Eddansson, var också duktig! Han kommer bli riktigt fin när han blir klar! En rolig hund!


På kvällen fick vi åka in och hämta Sam och Elvira vid halv 11. Hans kompis blev misshandlad av ett gäng utländska killar. De är ju modiga de där grabbarna som kommer 15 st för att klå upp en kille med batonger...

Enkel biljett är mitt motto!

Grabben fick åka in till akuten. Poisen jagade dessa kända förövare. Och grep väl ett par. Spännande att se vad det blir. Släppta troligen!


I dag har det varit en bra sktivitetskurs! Nu omgång Vi var vid en llekpark och gjorde övningar, och tränade på promenera, inte lukta utan bara gå fint!

På kvällen har det varit lydnadskurs1 Gick jättebra i fint väder dessutom!


Andreas bytt däck åt mamma och sig själv. Jag väntar på nya däck!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards