Guldhund

Alla inlägg den 30 april 2013

SM

Av Ingela Karlsson - 30 april 2013 19:15

I lördags var jag med till Värnamo på SM!


Och mina valpar fyllde 10 år!! Grattis till er!!! Asti, Meister, Shadow, Rozta, Laura, Ricko, Baileys, Milou, Bamse, Tamouk och så finaste Skyy som inte finns med oss längre!!! tänk vad tiden går. 11 valpar som var helt galna!


 


Adelia skulle starta sin pärla Bianca. VIlken resa!

Den bilresan kommer jag ha men av för livet! Har fått historier berättade för mig jag inte kan tro är sant nästan! Haha herregud mycket skratt och förskräckelse! Om jag behöver terapi i mitt liv vet jag varför. Då skckar jag fakturan till adelias man Micke! Hahaha


Vi kom dit i god tid och hann fika 72 ggr och äta med....


     


Adelia fick nummer 1. Deras program var i sin helhet riktigt bra. Debuten för året.

Jag hade blivit mindre gladom jag tävlat dåplanen var superrörig, massor medlikadana konor, dvs rutan konor, precis överallt! 13 konor inkl rutan konorna, som ser likadana ut!

Ett under att hunden hittade rätt!


De kom trea och fick ett brons!! Stor grattis till en fin årsdebut!!! Och hon är underbar denna lilla råtta! Hon ligger mig och min familj varmt om hjärtat!



I dag blev det lite arbete med djuren. Sedan fira Laura och Rozta som då fyllde tio år i går! Mamma och Laura bjöd på kalas.....


Efter det kurs på kvällen. Gick så bra så. Lite diskussioner och så! Så bra!!


Måndag återigen en full kursdag! Hårdträning!

Kvällens Kakmonsterkursen fick lite tävlingsträning. Riktigt bra och nyttigt!!! Oj vad de går framåt! Så himla roligt!!!


Sedan sim igen. Tycker Skoja är lite trött. Kan hon vara sliten i kroppen? Eller är det skendräktigheten? Harför mig jag sa samma sak i höstas.... skendräktigheten....

Sedan har vi ju haft ut tackorna så hon har ju vallat i flera dagar nu men hon har ju bra kondis....

Hon är musklad bak, så hon går lite kul..... Min lilla broiler på 16 kilo....


Nike fick simma först 20 min... varav vi glömde stänga av streamern så hon körde i den 15 min.... Hon klarar det bra! Märkligt med det hon har i sin kropp att hon orkar så pass bra i simmet! Sedan blev det 11 minuter till utan streamern.


  


Viska simmade 45min rakt av. Hon skulle orka mer. Hon simmar på bra. Starkt och jämnt!

Adelia gömde sig bakom dörren när Nike kom i! Blött överallt som vanligt!

Undrar hur många liter som ligger på golv och rinner utmed väggar under hennes sim? Behöver de fylla på på tisdagen...

Hon är faktiskt inte klok på riktig när hon är på simmet! Man behöver nog se och höra henne för att begripa hur galen hon är. Stolla. Men jag låter henne hållas. Det där skulle jag tagit tag i för länge sedan. Det gorde jag inte dumt nog och nu skiter jag i det! Hon får vara galen och varvad! Jag älskar henne så det gör ont i mig. Knäppt är det allt! Men så är det.


        


Men hon gör mig varm.

Och jag tänker varje dag på att hon tas i från mig när som helst. 9 år, höll på att stryka med för 2 år sedan,  L7S1, slagit sönder sig i kroppen! Paj överallt men bra lagad. Kan vara med på det mesta ännu. Men jag förstår ju. En dag tar det stopp även för henne. och det är över mig varje dag nu. Sedan Ylva rycktes bort hastigt och snabbt utan förvarning, 9,5 år drygt. Frisk ena stunden. Borta nästa. Det sätter sig i huvudet på mig. Jag försöker ta tillvara på varje sekunde med henne och även Witch som är fyllda 10.



Det gör mig ont att de inte kommer vara med mig hur länge till som helst. Allt kan hända, även de andra. Men dessa två är ju gamla! Och inte friska.


    


Ändå är det de som överlever andra. Såjag känner mig lite tursam trots allt!

Jag njuter avmitt liv med dem. Ler åt dem ofta, skrattar åt dem ofta.

Tar verkligen tillvara på alla mysiga stunder, promenader.... vardagen. Är så medveten om att de bara är till låns.


Ovido - Quiz & Flashcards