Guldhund

Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

Så jädra nöjd!

Av Ingela Karlsson - 2 maj 2013 20:00

I tisdags for jag till bruksa med Eve och Vittra och mina hundar. Alla fem var med!

Träning med Adelia och finaste B stod på schemat!


Eve ska köra Skoja på tävling i slutet av maj,... hon har fyra veckor att lära henne allt! Hon klipper nog hindren, men troligen dålig fart då hon är lite långsam av sig, inte i vallningen men annars i träningen lite för lugn.... Men det kommer säkert på henne med säkerheten"


Vi kommenderade igenom varandra programmen! Bianca gick riktigt bra!!!

Viska gick ganska bra. Ff hade vi lite diskussioner om positionen. Jag blev lite sned på henne då hon inte alls lyssnade eller samarbetade med mig! Hon hade en egen bild av det hela! Talade om henne lite vad som gällde och sedan gick det bättre! Toka!


        


Z.... ja vad ska man säga. ok första och andra skiftena. Tredje kunde hon själv! Där fick vi ta ett par repetitioner! Jag blev faktiskt irriterade vilket inte är bra. Men så var det!

Inkallningen okej! Rutan riktigt bra! Bra till on framför allt! Som hon hade glömt ett tag. Hur jag än gjort har hon inte gjort det bra. Trots start övningar, basövningar, hetsat henne. Nej man har vallat in konjäkeln! I dag är det borta! Och nu tänker ni som brukar kommentera att som vanligt att det var nog ganska bra. Men det har det faktiskt inte varit. Det har blivit ett problem! Men idag visade det sig inte vilket jag är glad för!

Dirr app. Bra! Hon har ju dåligt tryck där, så det ska jag fortsätta jobba på!

Metallen, njae! Vittringen bra. Fjärren inte bra!



Så det finns att jobba på! Skoja fick göra lite konskick och lite ff, inget mer! Eve körde ju mest agility med henne. Viska fick också ett pass som gick jättebra sa Eve!

Men detta gapande gör mg galen i agilityn! Jag blir tokig på detta skällande. Jag skulle bryta i hop om det vore jag!!


Sedan hem och styra. Vi hade lite folk här. Jättekul kväll, och härliga männniskor!!!!

Onsdag kurs hela dagen med tävlingsträningar! Och jäklar vad bra det gick!

Tack Bibban som ställde upp som TL trots full dag!!!!



I dag privat träning som gick super. Sedan till en vän! Spenderade ngr timmar ihop. Härligt!


På kvällen avslutades dagen med sktivitetskurs. I dag promenad med lite inkallningar. Och avslutade med ett lydadspass!


    


Stort grattis till min bästa syster som fyller år i dag!!


 

 
 
Ingen bild

adelia

5 maj 2013 20:51

Ja vilken bra träning för oss båda..Viska gick otroligt bra och skillnad bara från tisd till fred, ja tänk att små små förändringar kan bli så stora resultat o bra! Va kul det ska bli att se skoj i agyllityn sen;) men du får klippa navelsträngen tror jag...haha..kram

Ingela Karlsson

5 maj 2013 22:12

Men du menar Dollans navelsträng..... inte min lilla Dollan........

hihi
Ja de gick bra. Viska ff den känslan gillar jag!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards