Guldhund

Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Man blir aldrig klok!

Av Ingela Karlsson - 5 maj 2013 23:25

Under ett antal helger har jag och Ewa utbildat blivande instruktörer i JRF s regi. Denna helg var det slutprovet.

Det gick galant!


Ett underbart gäng som vi arbetat med, 7 st. De har varit så engagerade, och så oerhört öppna!


Ngr har missat lite så de ska får en extra helg, och ngn behöver lite mer kött på benen så hon ska vara med den extra helgen. 3 fick sitt kort! De första instruktörerna i JRF är nu klara! Vad roligt!


I dag var det en journalist där som ska skriva om det i JRF och vem vet det kanske blir Länstidningen med! Jättekul!


I går var jag trött när jag kom hem så blev inte många knop gjorda! Är van att stå och instruera i dagar det går bra, men så mycket teori och inomhus jobb gör mig supertrött!!



I dag var det inte så farligt! Åkte direkt till djuren så Skoja fick hålla stora flocken med alla lamm så Andreas kan fodra dem. Sista gången. Sedan ska de bara få äta gräs!


När jag kom in i hagen och Skoja skulle flytta på dem säger jag bara: Titta där där har vi nyfödda lamm! Då står en tacka där som var tom, men sparad i gruppen för att jag var inte helt säker om hon var dräktig. Så hon blev kvar hos tackorna!

Hon var dräktig, men inte med den pappan jag ville....vi hade tre bagglamm kvar in i januari. De rymde två ggr vad jag minns. De hann visst med lite mys. Haha jag bllir så full i skratt!


        

Jag tycker vi har koll på dem, bra staket och bra grindar. Men hoppa kan de och det högt!


Allt har gått bra i alla fall. Hon fick lite mat buren till sig då hon gick undan med de små bedårande små lammen!


Skoja som vanligt gjorde det hon skulle. De tar sig inte förbi henne i första taget....

Flyttade ned de sista 6 tackorna till flocken, de som icke är dräktiga och gick med vallflickorna. Så nu är de ute de med!


Sedan kollade jag planen. Den är fortfarande blöt!!!!!!!!!!! Och brun! Vi börjar tro att vi förstörde planen när vi saltade på isen. Vet ngn om det är så? Men vi har ju saltat hemma och där minsann växer det ändå!!!


Jaja det kommer väl igen fast detkommer ta tid!

I morgon är det kurs*3 och sedan sim. Hoppas på underbart väder!!!!


R.I.P Linnea. Du är saknad av oss!! Du underbara lilla liv!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards