Guldhund

Direktlänk till inlägg 18 maj 2013

Cup Bia

Av Ingela Karlsson - 18 maj 2013 16:53

I dag var det tävling i Valdemarsvik!


Lottning kl 9. Och jag fick nummer tre! Märkligt det känns att inte alltid ta nummer ett!!!! Skönt...


I går kväll 21:45 gick jag ut och körde ett pass med Viska. Ett annat upplägg än vanligt! Jag visste vad jag ville ha ut av det och jag visste vad jag inte ville ha ut av det...


           


Väl där nere kör jag henne en bra stund. Det låter och dundrar från de muddrar i vattnet nedanför. Hon kikar och hukar flera ggr men jobba upp sig och kan jobba på bra! Duktig tjej! Älskar att hon anstränger sig med sina rädslor. Försöker så bra och jag är så glad hon blivit så mycket bättre!


Sedan skulle hon få dricka! Då stirrade hon på vattnet (skålen tillhörde klubben) Då var det en maski i det! Hon blev rädd och stirrade!

Jag gick in så de diskade ur den och fyllde i nytt vatten. Men då var det så där vitt som det kan vara en kort stund. Då blev hon livrdd och bakade undan.... Det kanske gör att ni förstår hur hon är, rädslor! Tokfia. Jag hade skålen i bilen så det var bara att knalla dit. Men jag hade helst velat slippa störa de andra!



Så här gick det:


Sitt i grupp: 10 ( mycket nöjd)

Plats: 9 Omfördelar vikt, lyfter tass ( viker in den, vilket hon gärna gör om hon inte hamanr så direkt)

Ff: 8,5 Svajar ngt långsam m, ljud st ff ( riktigt nöjd förutom ljuden, fina rörelser i steg ff)

Z: Flyttar tass, missar sitt ( vet inte vad som hände, bara lite på och inte lyssnade, gjorde vad hon själv trodde)

Ink: 9 steg i stå, lägger sig ngt snett ( dåligt stopp, planen gick inte i lås här)

Rutan: 7 Extra kommando, in bakifrån ( jättefint konskick, ngt lång i från konen kanske, ärthund! helt fel tanke!!!! )

Dirr app Jättefint konskick, tempo åter ( var minimal skillnad, men riktigt bra annars)

Hopp metall: 9 ngt lågt tempo (håller inte med, alla gör det inte i femhundra och hon gjorde det snabbt och kvickt)

Vittring 8 går över flera ggr, flyttar föremål (Slarvigt av henne)

Fjärr 8,5 segt sättande, låg sittställning (Skitbra!!!!!! Tog alla skiften direkt, ingen oro, inte en cm rörelse!!!!!!)

 Summa  269 p



Överlag är jag skitnöjd med hennes jobbande! Främst att hon fixade alla ljud och fjärren!! Sedan var inte upplägget från kvällen innan passande. Men jag ska nog prova det fler ggr i alla fall, för jag tror nog på det i det långa loppet.

Fjärren, ja fjärren. Den som har varit hennes orosmoment har hon gjort bra två tävlingar ur det syftet att tagit alla kommando med en gång, inte sett rädd ut, utan gjor det bra! Snabbare än vad hon brukar men för sakta. Men vi går framåt!!!!!!


Anders kom dessutom fram och berömde vårt ff!

Det var ett kvitto på att min tanke i träningen slår ut väl! Jag brukar få låga p av honom i det. Han är petig och det gillar ju jag!!!! Jag älskar ju att styra med ff!!!! Det är mycket saker som ska fungera i ff för att det ska ge p, det finns så mycket att dra på ju!


Jag är stolt över mina fega hund, som gör vad hon förmår och blir det inte alltför jobbigt runt om så gör hon det bra!



Vi fick klassvinst med det och en fin Bia Bädd!


Roligt att träffa alla härliga människor!!

Stort grattis till alla andra tjejerna som gjorde fina rundor!!!


Ni gör mig helt varm. Ni är så duktiga och utvecklas som hundförare. Ni är så fantastiskt duktiga!!!

 
 
Ingen bild

Carina Håkansson

29 maj 2013 08:56

Grattis till klassvinst!! Hon är så duktig som jobbar på trots sina rädslor, det är tufft av henne.

Ingela Karlsson

30 maj 2013 21:46

Tack! Ja hon har bättrat sig!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards