Guldhund

Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Ledsamt

Av Ingela Karlsson - 26 maj 2013 23:15

Veckan som varit har varit spännande men slutade lite tråkigt, ledsamt.


I början av veckan föddes min valp. Som jag varit med om sedan tilltänkt parning nästan och sedan från parning och fram tills nu! De föddes. Det fanns en tecknad tik, som jag efter två dagar fick reda på att den skulle flytta till mig!!!

Lyckan var stor kan jag lova. Jag gillade denna tik enormt mycket, och hanhundsvalet gjorde den perfekt för mig!

Kenneln har jag gillat sedan jag skaffade Nike då den var på tapeten då med.



Men min valp, den enda svart med gula tecken överlevde inte. I dag fick jag beskedet att hon somnat in!


Fy vad jag blev ledsen!!! Jag har verkligen sett fram emot denna lilla varelse! Planerat min semester efter det, planerat att vi skulle semestra samtidgt vi skulle hämta.0N u gick allt i kras. Nu blev det inget.



Kenneln som jag verkligen gillar var så himla snäll och erbjöd mig en grå. Jag förstår det var många i kö på denna kull. Jag har försökt förlika mig med tanken att ha en gråben vid min sida, men det går inte. Det är inte min färg!

Jag vill ju ha en klassiskt tecknad eller en svart med gula tecken i värsta fall. Så jag tackade nej! Mot bättre vetande!!!!


Det var det ledsamma!



I morgon ska vi tävla i Västervik. Var ute och körde ett pass med Viska som förra tävlingen! Hon kommer ligga på gränsen. Det vet jag. Men jag måste trissa till vissa saker inför SM nu!


             


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards