Guldhund

Direktlänk till inlägg 31 maj 2013

Presentation av min nya stjärna

Av Ingela Karlsson - 31 maj 2013 10:53

Här händer det saker fort fort!

Då rullgardinen åkte ned i lördags då min valp dog började jag kolla ny!


Jag kom in av en slump på en kennelsida jag kollade lite innan jag valde kennel. Vilket inte var denna från början. Men ödet hade väl redan lagt sin väg för mig!


Får jag presentera:

Qbaz Exi


 


Hon föddes de 5 mars på kenneln. Modern är syster till fadern till den valpen jag skulle fått! Alltså den linjen jag så gärna ville ha! Fadern är en hane utifrån, så den vet jag inte massor om. Det är en rejäl hane ganska stor. Modern är en normaltik. Gillade deras tikar, inte förstora men rejäla. Bra ben och stomme! Inte så där tunna en del kan vara!

Ödet styr.



När jag kontaktade kenneln hade de en tikvalp kvar enligt hemsidan. Det hade fötts 6 tikar och en hane. En svart m gula tecken. Vi pratar en stund och sedan säger jag att jag kan bara tänka mig en svart med gula tecken, inte en GRÅ, och det är väl bara grått ni har kvar säger jag.

Näe säger Peter, det är den svarta... Ödet säger jag igen! Herregud vad glad jag blir.

Vi pratar och de vill träffa mig. Vi pratar om att jag ska åka ner torsdag. Och jag vill ta med henne hem om det känns bra för er säger jag! Visst säger de men de vill träffa mig först.



På kvällen hördes vi igen. Då hade de kollat lite och de sa att jag fick henne! Herregud vad jag blev lycklig!!!!! Jag fick köpa henne! Åh vad jag blev glad ni kan inte ana! Kl 9 på torsdag ska hämtas var avslutet i samtalet!



Adelia och hennes flickor var med och hämtade henne! på vägen ner såg vi massor med sådana här:


 


Men lugnt och stabilt kör vi som vanligt så det var ju en baggis!!!!


När vi kom kom hon i galopp och kastade sig på mig. Inte en broms! For i väg och slet ner ett fårskinn och började rysta det. Haha

Den där vill jag ha säger jag med ett leende!

Yosette och Peter var jättetrevliga, kändes rätt med dem direkt! Och valpen.... ja hon var nog skriven i stjärnorna till mig!



      


Och jösses vilken vilde! Jag gick på toan, då for hon upp på stol och frukostbord för att stjäla mat, tomaterna flög, husse fick ner henne.... Adelia hamnade i chock tror jag. Bet som en krokodil.

Slet ner ett fårskinn och sprang och rystade och slogs med, flertalet ggr.

Helt matskadad! Har inte haft en sådan valp NÅGON GÅNG! Men nu fick jag min första!


Vi pratade ngr timmar, fick träffa mamma, mormor och annan släkt. Mormorn är ju en stark favorit. Kustmarkens Quba. Åh vilken tik!!! Så fin fast hon var tio.

Fick träffa syskon med. En skulle åka i helgen och en skulle sparas. De är inte kul i flock.... huliganer!



De fick träffa Bianca och Indra med. Bianca världens coolaste rottis, blir utskälld av tre valpar och hon står och viftar på svansen när de är helt galna! Sötnöt!

Jag gick på toan och då såg det ut som ovan! De stod på trappen och väntade!


Hon kändes som min valp direkt. Hon var min, min typ, sedan får ni själva räkna ut vad det är! Tack gode gud att hon fanns kvar. Två dagar eftermig hade det ringt en annan tjej och ville ha henne!Men då var hon redan min!!!


Gudmor till henne är Adelia och syrran förstås!!!!


   


Väl på väg mot bilen så slet hon sönder matpåsen, och en matpåse till... flertalet ggr sprang hon i bilen och slet i allt hon kunde!!!


   


Lilla Exi som hon inte kommer heta men har inget namn just nu, var sötast!

När jag skrev på pappren, utan glasögon Adelia, så sa jag: Nu har ni sålt den finaste valpen till mig!


Om hemresan kommer det mer!

Välkommen til vår familj lilla Qbaz Exi!



 
 
Ingen bild

Edit

31 maj 2013 11:47

Grattis igen till nya stjärnan! Ni kommer bli oslagbara!!

Ingela Karlsson

8 juni 2013 14:35

Tack snälla du! Vi får väl se om hon blir ngt enklare än Nike!

 
Ingen bild

Lotta

31 maj 2013 12:10

Åh herregud det är ju en nike till...haha ska bli skoj att träffa henne kram

Ingela Karlsson

8 juni 2013 14:35

Vi kan vara överens om att det finns vissa drag....
Kram

 
Jeanette, Sly, Maya & Joy

Jeanette, Sly, Maya & Joy

31 maj 2013 15:45

GRATTIS till nya stjärnan! Visst är det härligt när man känner att allt stämmer :-) Kram!

http://www,starsweepers.se

Ingela Karlsson

8 juni 2013 14:34

Tack! Ja det känns helt rätt!!
Kram

 
Ingen bild

adelia

31 maj 2013 16:11

Ja herregud vilken resa...Men som sagt får man dispnace att köra på av polisen är det väl inget fel,,,En perfekt dag att hämta valpen på..Bättre i regn o rusk n sån hetta det är i dag fred...Är så glad för din skull och jag tror verkligen på Ödet!!,,,så är det bara,nån mening med allt här i livet fast man i bland inte vill tro det...kram o lycka till finns där som gud mor så klart,,,och vän.

Ingela Karlsson

8 juni 2013 14:34

Tack för en härlig resa vännen! Ja herregud ilen tur, Poliser överallt ta mej fasiken! Du kommer ha jobb som Gudmor åt henen!!!
Kram

 
Ingen bild

Eva,Lasso&Paxa

31 maj 2013 16:37

Vilken lycka att få ta med henne hem :)så det blir "en till"
ska bli roligt att se henne på tisdag <3
Kram
Eva, Paxa o Hera

Ingela Karlsson

8 juni 2013 14:33

Hon är helt underbar!!

 
saga

saga

31 maj 2013 17:08

Tiknamn: tia, kia, ice
Hane: ekko, hero
Hoppas du gillar namnen.när du läst kan du väl slänga in en kommentar hos mig?:)

http://sarf.bloggplatsen.se

Ingela Karlsson

8 juni 2013 14:32

Tack för förslagen. Kikar in!

 
Ingen bild

Tina och Bodil

5 juni 2013 16:06

Oj så spännande Ingela - en sådan liten guldklimp! Ska bli kul att få följa med i utvecklingen här på bloggen!
Kram Tina & Bodil såklart!

Ingela Karlsson

8 juni 2013 14:31

Tack det är underbart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards