Guldhund

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

Resumé

Av Ingela Karlsson - 31 augusti 2013 22:00

Nu ska jag försöka ge en liten resumé av augusti. Är urusel på att blogga nu. Gillar ju det egentligen men tiden och orken finns inte alltid. Jag önskar så att det fannas ngr timmar till på varje dygn och en extra veckodag.


Under augusti har jag haft två fantastiska lydnadsläger här i Fyllingarum för Frida Wallén.


          


Frida är legendarisk med sin Best.

Årets Bruks SM kom de trea på och jag gissar på att det var tårar som rann, då det var deras sista tävling tillsammans.

Best har blivit pensionär, så välfrötjänt som 9 åring!

De är ett team som jag beundrar. Inte direkt enbart för prestationerna även om de är enormt bra! Men det är många som blir duktiga egentligen. Men för dem som team, för Frida som person och tränare och Best som hund. Det de delar. Det syns på dem när de kör. Helt enastående ekipage! Det gör att jag beundrar dem.


I alla fall lägren vad fullbokade båda två! Fantastiskt roligt och de ville boka plats direkt efter!

Köket och de runt om som ställt upp och hjälpt till har varit enastående! Köket är oerhört viktigt. Maten har varit fantastisk som vanligt!


Segra har ju opererats i sitt ben för en stor stor muskelskada. Hon halkade riktigt illa. När hon var själv, då hon inte får springa med de andra ännu. Stygnen togs i början av aug.



Inte varit lätt att haft en en valp i snöre, koppel promenader 5 mon 4 ggr per dag..

Segra blev 5 mån i början av aug.

Segra är en helt underbar hund. Jag älskar henne så mycket. Hon är så rolig och så go. Så tillgiven.



Nike och hon är så olika men ändå så lika med. Schäfer säger jag. Det är ngt extra helt enkelt!


Jag har hunnit vara o Vrnamo och jobbat. Blev tillfrågad om attkomma och ha grunder i tävlingslydnad / allmänlydnad. Så det har jag gjort i tre dagar.

Då passade jag på att stanna till hos uppf på Qbaz och träffa dem så de fick se min stjärna! Fick även sova hos dem. Tack Yosette och Peter!


Kanalaettan varit på klubben. Väldigt få som tagit chansen att starta! Märkligt, när det är så viktigt med just tävlingsträningar. Tror kanske inte alla förstår hur värdefullt det kan vara om man tar tillvara på chansen.



Haft KM på klubben. Skoja blev KM i klass 3. Dammade av henne. Har inte startat sedan trean i okt förra året. Hon skötte sig över förväntan.


Viska gick ganska bra tills vittringen. Då kom ett skott. Jag valde att göra på mitt sätt och sedan bröt vi! Andra tävlingen med skott på för henne. INTE bra!


         


Har inte vallat mycket! Tidsbrist.


I slutet av aug var vi på Lönö hos Ewa! Vilket underbart ställe!!!! Två dagar spenderades där med god mat, skratt, minttu och hundträning! Verkligen bomull för själen. Och påfyllnad av energi för min egen del! Tack Ewa för att vi får komma!!!


Bruks SM var vi inne på en sväng.


Ja det var väl lite av allt.... 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards