Guldhund

Direktlänk till inlägg 20 december 2013

Länge sedan

Av Ingela Karlsson - 20 december 2013 11:15

Vad har hänt sedan sist? Massor som jag nu inte kommer i håg...


September.....

Var på valpträff med Segra. Det var så roligt att se dem alla. De är ganska ojämna i strl om man tittade på dem då. Men alla lika fina. Fast det är klart Segra är ju lite finare än alla andra, det är ju oundvikligt!

Hon skötte sig bra. Hon brydde sig inte redan då om ngn gormade och kastade sig. Hon spände lite, jag muttrade och hon gick vidare. Duktig flicka.


       


Alla fick visa lite vad de hade gjort med sina hundar. Min kunde minst. Jag hade bara lite stadgeträningsövningar att visa upp. Hon kunde inte ligg inte fot osv...

Men hon kunde en del saker som är viktiga för mig. Viktigaste i min värld för fortsatt träning.

man lägger ju fokus på det man själv tror på.


Veckan efter var det kennelläger på Qbaz. Fre till sön! Oj vad roligt det var!


Vi tränade spår och lydnad, pratade och fick träffa de andra med Qbaz hundar. Så roligt att se dem alla släktingarna! Var ngr där som imponerade på mig med sin storhet som person. Bla Peter med Dimma. Så duktig men så ödmjuk.


Peter och Yosette är dessutom väldigt trevliga och lättsamma. Och måna om sina valpar och dess ägare!

Vi bodde i stugor två och två. Jag bodde med Britta och fina Essi. Syskon till Segra.

Fantastiska dagar och nästa år hoppas vi på 4 dagar samma helg!


Jag var också själv på kurs för Jessica S från Finland i 2 dagar! Oj vilken tjej. Hennes sätt att träna hund passade mig! Körde Skoja mest men även Segra lite. Men henne gillar jag och ska absolut gå fler ggr för om jag får tillfälle! Tack Heléne för frågan!


Vi skickade vår första vända lamm. Alltd med sorg i hjärtat. Jag är absolut inte med, som tur är tar Andreas hand om det. Våra fina djur. Vi fick i all fall riktigt gott betyg på dem! Det är ju bra i bedrövelsen. Baksidan.



Spårat massor. Segra är ganska duktig. Svåt för vinklarna. Men har god nos.


Claes har varit här och klippt våra tackor. de var så fina och lättklippta! Nu kommer han i januari igen innan högdräktigheten sätter in!


Haft en tävlingsträning med 19 starter. Helt osannolikt! Så roligt och så nyttigt!


Påbörjat min domartbildning. Den teoretiska delen. Men så lite tid vi får! Vi behöver mer tid! Spännande men ack vad fasta betyg att ha koll på!!


OKTOBER


Vår älskade son Sam fyllde 15 år!!! Oj vad tiden går.


Vi släppt in baggarna till tackorna. Vi bestämde oss även för att behålla vår fina Evert. Vår enorma texcelbagge.


Provade på att simma lite i Norrköping. Provade 3-4 veckor men jag fick så ont. Det är så synd för det är ganska skönt att simma. Långtråkigt men skönt. Jaja nu har jag provat i alla fall.


Spårade en hel del även här. Med Lotta och Adelia.



Klubben hade sin Internationella lydnadstävling. Den avlöpte väl!


Andra tillfället på domarutbildningen. Återigen för llite tid. Hur tror de vi ska kunna lära oss allt om vi inte får rejält med tid. Det drog två timmar över tiden så vi fick lite extra tid!


Var och kollade i Sommenbygden på tävlingar. Så kul. Sedan till Motala för kurs, åhörare. Skoja höll på att bli uppäten av en schäfer, dock inte min egen.... inte så kul med tanke på hennes stora osäkerhet som hon redan har på andra hundar. Den bekräftade henne bara! Tur den inte fick tag i henne.


Jobbat som vanligt har man ju gjort. Haft lite privata träningar och så.

Just det ja, vi har ju börjat med simmet varje måndag igen! Utan det vore Nike inte den hon är. Segra, Viska och Skoja simmar också förstås men det är främst för Nike.

 
 
Ingen bild

Lotta o grabbarna

26 december 2013 14:45

åh vilket fint kort på Segra kram Lotta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards