Guldhund

Direktlänk till inlägg 21 december 2013

Sorgligt. Orättvist.

Av Ingela Karlsson - 21 december 2013 20:45

Ja då ska vi kolla vad som hände under november.

bra att bakåtblogga om man vill tillbaka och kolla. Nu var det väl inte så mycket men men...


Jag började med att åka till Värnamo och jobbar i 3 dagar. Var en snabbis hos uppfödarna på Qbaz och visade Segra för dem. Det har hänt en del med hennes kropp sedan sist de såg henne. Musklat på sig en del.


Spårat lite. Pernilla Lagnevik var här och hade spårdag med oss.


     


Var ute med min vän sedan 37 år tillbaka. Vi går ut och äter ett par ggr om året. Mysigt!


Hade minisemester i Ullared. Med järngänget. Mamma och farmor är värst. de är upp till3-4 om nätterna och löer korsord och dricker grogg! Roliga de är!

Hittade en del i alla fall! Skönt.


Tränat en del torsdagar med Adelia, Helene och Annika. Roligt att få lite puffar då jag har träningstorka. Min träningslust försvann sommaren 2010. Efter vårt första SM, så kom vi tolva tror jag. Och jag tappade allt då. Vad skule vi kunna göra för att matcha den formen? Jag som aldrig ens funderat på SM med Viska. Sedan dess har träningstimmarna varit få varje år. Ledsamt men så är det. Önskar den hoppade på mig!


Sedan blev det en tur tillbaka till Värnamo. Denna gång för att ha lite kurs med deras instruktörer.



Vår syssling Lena gick bort i november. En underbar kvinna som för andra gången i sitt liv fick leukemi. Hon kämpade och vann den kampen. Men denna gång har hon kämpat men hennes kropp orkade inte helt enkelt! Så sorgligt!

En ung kvinna nyligen fyllda 38 år. En gladoch sprallig och modig kvinna. Som alltid backade upp sin mamma i hundträningen då många bara hade åsikter. Livet är orättvist.


Vi skulle haft en träningshelg med Helene, Diana och Lillemor. Men tyvärr fick vi inte ihop det denna gång!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards